martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven, dag 5, een maatschappelijke positie

Een reactie plaatsen

Vandaag was ik in een sollicitatie training. Er doen een handvol mensen aan mee. De trainer was druk bezig iemand’s cv door te nemen en had een heel verhaal over hoe het beter beschreven kon worden zodat hij een betere indruk zou maken bij een sollicitatie. Toen hij even weg was om iets te copiëren zei de deelnemer: “weet je waarom wij hier zitten? Om hem aan z’n baan te helpen.” Om de trainer een plezier te doen ging hij twe cv’s maken een zoals de trainer dat wil en een zoals de uitzendburo’s het willen hebben.

Het is een behoorlijk gestoorde situatie en ik merkte dat ik de neiging had heel boos te worden. In plaats daarvan dirigeerde ik mezelf om te zien volgens mijn commitment in dezen om te zien wat er mogelijkerwijs voor mij uit deze situatie te maken zou zijn, wat mij eventueel een positie zou kunnen opleveren van enige betekenis in de samenleving, met het oog op de toekomstige Desteni plannen waarbij we het Equal Money gedachtengoed in de politiek willen brengen. Ik formuleer het allemaal heel voorzichtig want ik ben nu een werkeloze zonder kwalificaties.

Dit gaat geheel in tegen mijn streven zoals ik dat voorheen had, waarin ik elke maatschappelijke positie die ik zou kunnen bekleden uit de weg ging. Ik kon er namelijk absoluut niet tegen als ik merkte dat mensen mij als zodanig gingen zien en zich ideeën over mij gingen vormen, ik voelde dat als een vorm van afgescheidenheid, dat ik niet langer een van hun was.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn om een maatschappelijke positie in te nemen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben het gevoel te hebben dat ik mij in mijn positie afscheid van de mensen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben het gevoel te hebben dat ik er niet tegen kan als mensen zich ideeën over mij in die positie vormen
Ik vergeef mezelf niet toegestaan en aanvaard te hebben me te realiseren dat ik vertegenwoordiger van de mensen zou kunnen zijn, dat ze achter me staan, zo zou ik een van hun zijn en tevens een positie kunnen innemen.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben het gevoel te hebben dat als ik een positie ga innemen dat ik mij van mezelf vervreemd.
Ik vergeef mezelf niet toegestaan en aanvaard te hebben me te realiseren dat als ik een positie inneem die het beste is voor al het leven dat ik dan achter mezelf kan blijven staan

Wanneer en als ik mij bang zie zijn om een maatschappelijke positie in te nemen omdat ik er niet tegen kan dat mensen zich ideeën over mij vormen en ik bang ben mij van hun af te scheiden, dan stop ik. Ik realiseer me dat ik hun vertegenwoordiger kan zijn in de positie die ik inneem. Ik adem, en ik oefen mij in het voeren van gesprekken met uiteenlopende mensen om me te informeren over hun visies en ervaringen.

Wanneer en als ik mij het gevoel zie hebben dat ik mij van mezelf vervreemd als ik een maatschappelijke positie ga innemen dan stop ik, ik realiseer me dat als ik leef voor wat het beste is voor al het leven dan kan ik achter mezelf blijven staan. Ik adem, en ik onderzoek wegen om iets in de maatschappij te bereiken.

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

