martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven, dag 6, Gezin

Een reactie plaatsen

Vandaag was ik met de gezinsleden met wie ik de eerste 19 jaar van m’n leven samenleefde een paar uur samen. M’n ouders wilden met m’n zus en mij een plek uitzoeken op de hei om in de toekomst hun as uit te strooien en daar zou dan ook een bank geplaatst moeten worden voor passerende wandelaars om even te zitten. Aanvankelijk vond ik het een macabere onderneming, maar door het mooie weer en de mooie natuur en de opgewektheid en humor van het gezelschap verdween dat gevoel al snel.

We vonden een geschikte plek en gingen aansluitend een pannenkoek eten. Ik zat aan tafel en realiseerde me dat gezinnen de broedplaats van het kwaad in de wereld zijn zoals dat door mensen wordt uitgeoefend. Ik speurde of ik het kon vinden en ik vond het. Een mengsel van ontkenning van de werkelijkheid en onverschilligheid jegens de werkelijkheid als een donkere bal vol onlustgevoelens en ongenoegen die we rond en rond draaien en die we niet rechtstreeks benoemen, maar die een ‘spin off’ kent in de vorm van allerlei lollige opmerkingen en verhalen uit de herinnering van deze of gene, of ook wel maatschappijkritische conversaties. Waarmee we een vorm van ‘gezelligheid’ en ‘eensgezindheid’ creëren als gezin in afgescheidenheid.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deel te nemen aan het in stand houden van de bron van het kwaad zoals ik die in ons gezin beleefde en beleef, als ontkenning van de werkelijkheid en onverschilligheid jegens de werkelijkheid. En op basis waarvan ik deelnam en deelneem aan grapjes, verhalen uit de herinnering en maatschappijkritische conversaties, waarmee ik een vorm van gezelligheid en eensgezindheid creëer in afgescheidenheid.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bijgedragen te hebben aan de tweedeling in de mensheid waar het ene deel het goed heeft in betrekkelijke zorgeloosheid in de zin van materiële welvaart en een gevoel van vrijheid daarbij het andere deel onderdompelend in een poel van ellende als armoede (sociale uitsluiting, gebrek aan scholing e.d.), ondervoeding, vermijdbare ziektes, vroegtijdige dood, hongerdood e.d.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bijgedragen te hebben aan een tweedeling in de samenleving waarin een deel zich laat verleiden tot een levensstijl van arbeid, consumptie en vermaak die hun zozeer in beslag neemt dat er geen besef is van de kwaadaardige opzet hiervan die voor ontelbaar veel levens onvoorstelbaar leiden tot gevolg heeft en dat dit grotendeels onopgemerkt blijft.

Wanneer en als ik mijzelf hieraan zie deelnemen, stop ik. Ik realiseer me dat ik in mind polariteiten functioneer van ongenoegen tegenover genoegen, ontevredenheid tegenover tevredenheid, onenigheid tegenover eenheid, ik adem en ik maak het punt bespreekbaar.

Wanneer en als ik mezelf zie bijdragen aan de tweedeling in de mensheid in de zin van zorgeloos zijn tegenover onverzorgd zijn dan stop ik. Ik realiseer me dat ik het punt eerst in mezelf zal moeten aanpakken wil ik een basis hebben als mezelf om vanuit te werken aan de oplossing in de vorm van een Wereld Gelijkheids  Systeem. Ik adem en ik doe wat er gedaan kan worden om hiernaar toe te werken.

Wanneer en als ik mijzelf zie bijdragen aan deze levensstijl, dan stop ik. Ik realiseer me dat het nodig is dat mensen wakker worden uit deze roes. Ik adem en ik ga het gesprek aan.

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

