martijndegraaf1001

Reis naar Leven

content_berlin_wall

Martijn’s Reis naar Leven, dag 17, de val van de muur

Een reactie plaatsen

Vandaag heeft mijn vriendin de denkbeeldige muur afgebroken die ze de voorgaande jaren tussen ons had geplaatst, gebaseerd op vroegere ervaringen met mannen. Ik voelde enkele kleine bewegingen in mezelf als reactie: de neiging om boos te worden over haar houding in de voorgaande jaren, de neiging om mijn zelfdirectie te laten varen en de neiging om gemeen te doen als wraak. En een kleine neiging om me over te geven aan verdriet.

Ik vergaf mezelf deze. Voor het overige voelde ik een dikke tevredenheid en een voldoening alsof ik een goeie maaltijd had gegeten. Het is een ‘historisch moment’. Ze zei dat ik veel geduld had gehad.
Ik vroeg aan haar een drietal maanden geleden: ben ik nou veranderd in de drie en een half jaar dat je me kent. Nee zei ze, je bent niet veranderd.

Ik heb mezelf constant gehouden om een punt van stabiliteit te zijn en betrouwbaarheid, om haar op te wachten op dit punt van het opgeven van de weerstand. Want ik was bang om onbetrouwbaar en vreemd over te komen. Ik ben net een week of drie geleden begonnen met woorden opnieuw definiëren want ik wil nu daadwerkelijk veranderen.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik op m’n vriendin onbetrouwbaar overkom als ik verander

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik vreemd voor haar word in plaats van me te realiseren dat ik mijn eigen angst daaromtrent op haar projecteer.

Meer in het algemeen:

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn voor veranderen, omdat het woord ‘ander’ erin zit wat impliceert dat ik een ander zou moeten worden.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat mensen tegen mij zullen zeggen: je bent veranderd, en dat ik het gevoel krijg dat ik vreemd ben
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat als mensen mij veranderd vinden dat ze me niet meer in hun midden willen hebben.

Ik vergeef mezelf niet toegestaan en aanvaard te hebben te zien dat ik kan veranderen op een manier dat ik in overeenstemming met leven ben, een en gelijk.

Wanneer en als ik mezelf bang zie zijn voor veranderen omdat ik een ander zou moeten worden dan stop ik. Ik realiseer me dat ik kan veranderen in overeenstemming met leven. Ik adem en ik doe wat het beste gedaan kan worden voor al het leven, voor het leven op aarde.

Wanneer en als ik mezelf bang zie zijn dat ik me vreemd zal voelen dan stop ik. Ik realiseer me dat vreemd een perspectief in de mind is, daarom niet werkelijk. Ik adem en breng mezelf hier in de fysieke werkelijkheid.

Wanneer en als ik mezelf bang zie zijn dat mensen mij niet meer in hun midden willen hebben, dan stop ik. Ik realiseer me dat ik zelf de afgescheidenheid creëer door mijn angst. Ik adem en ik deel mijn visie met de mensen en luister naar de hunne om tot een gemeenschappelijk begrip te komen van wat het beste is voor het leven, en vandaar tot een actieplan voor verandering.

Wanneer en als ik mezelf zie missen dat ik kan veranderen voor wat het beste is voor al het leven, dan stop ik, ik adem ik realiseer me dat ik degene ben die kan opstaan in dit missen en de stap kan zetten, mezelf kan dirigeren. Ik adem en ik dirigeer mezelf

 

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

