martijndegraaf1001

Reis naar Leven

mes

Martijn’s Reis naar Leven, dag 28, boosheid jegens mijn moeder

Een reactie plaatsen

Boosheid die ik niet voelde, enkel een indicatie in de vorm van een zeurende plek op mijn rug achter de lever. Het openen van het punt leverde heftige maagkrampen op, die ik om kon zetten in verdriet, verdriet over de ellende dat ik al zolang deze boosheid had onderdrukt waarmee ik mijn leven zo bemoeilijkt had

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben boos te zijn op mijn moeder omdat ze mij zonder de nodige sociale vaardigheden de volwassenheid liet ingaan

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben boos te zijn op mijn moeder omdat ze mij alleen geleerd heeft om te pretenderen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze boosheid te hebben onderdrukt en te laten oplopen tot ik een ‘wit mes’ van scherpe ijzige kilheid vertikaal binnen in mijn borstkas had staan

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn fysieke lichaam te hebben geschaad en belast met deze kilheid

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben boos te zijn op mijn moeder omdat ze geen oog had voor de enorme psychische problemen waar ik mee kampte en mij daarmee de volwassenheid liet ingaan

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben boos te zijn op mijn moeder omdat ze me geleerd heeft te bestaan in positiviteit en optimisme en goede zin, in totale ontkenning en verdringing van de onderliggende psychische problematiek als negativiteit

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben boos te zijn op mijn moeder omdat ze mij geleerd heeft dat ik in de omgang met mensen altijd hartelijk en sympathiek en vriendelijk en beleefd moet zijn, terwijl zij zichzelf permitteerde om nijdig en gemeen en kleinerend en dominant naar mij te zijn waardoor ik psychisch volstrekt vastliep

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben boos te zijn op mijn moeder omdat ze mij niet geleerd heeft wat ik moet met emoties, de negatieve gevoelens, anders dan ze negeren, ontkennen en veroordelen en onderdrukken

Ik stel me ten doel de boosheid terug te brengen bij mezelf

 

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

