martijndegraaf1001

Reis naar Leven

depressief

Martijn’s Reis naar Leven, dag 82, de depri personage

Een reactie plaatsen

depri personage
gedachtes:
“het wordt toch nooit wat”
“het zal wel weer niks zijn”
“niet nog meer deprimerende informatie hè”
“ik wil het eigenlijk niet horen”
“ik zou liever iets anders doen”
“nee hè”
“nee hè, moet dat ook nog” bijvoorbeeld
“ik doe dat tòch niet”
“ik ben er ingeluisd”
“wat hebben we nu weer bedacht”
“ah! Iets nieuws.” (cynisch)

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben als bij de dingen die ik toch al doe iets nieuws wordt gevoegd te denken: “nee hè, moet dat ook nog”

veranderingen
Ik heb dit personage om om te gaan met veranderingen. Ik vind veranderingen verontrustend. Ik wil wel iets veranderen maar dan moet het daarna ook settelen en niet weer veranderen. Ook zie ik dat de veranderingen die we als mensheid doorgevoerd hebben gedurende mijn leven steeds de plank misgeslagen hebben, dat de ogenschijnlijke vooruitgang eerder een achteruitgang was.

Ook heb ik vaak meegemaakt dat veranderingen in eerste instantie met veel inzet en energie in eensgezindheid aangepakt werden maar dat in het vervolg een afnemende motivatie en een toenemende onduidelijkheid/verdeeldheid optrad

Bij Desteni zijn geregeld veranderingen dus mijn personage komt behoorlijk opzetten, tijd om er een eind aan te maken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben op veranderingen gedeprimeerd te reageren om daarmee mijn verontrusting over de wijziging van de gewoonlijke gang van zaken te verhullen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te verwachten dat na een verandering dingen zich settelen en er niet nog een verandering komt

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn voor verandering

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben op te zien tegen verandering

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben verandering uit de weg te gaan

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben achterdochtig te zijn ten aanzien van verandering

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben verandering te ervaren als teveel

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben leven gedefinieerd te hebben als steeds hetzelfde, en verandering als een lastige, hinderlijke onderbreking ervan; alleen veranderingen in het weer en de seizoenen, de natuurlijke veranderingen, zijn geldige aanleidingen om iets te veranderen, alle andere veranderingen zijn man-made en daarom per definitie niet te vertrouwen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben knarsentandend mee te gaan met veranderingen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben verandering te zien als iets negatiefs, als iets wat niet in het belang van het geheel van al het leven is

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben verandering te zien als iets waar uiteindelijk niks van terecht komt

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben teleurgesteld te zijn in veranderingen door de mensheid

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben het gevoel te hebben dat veranderingen ons steeds verder van huis brengen, in die zin dat we de situatie op Aarde steeds gecompliceerder en onoplosbaarder maken

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben het gevoel te hebben dat we als mensheid onherstelbaar veranderd zijn sinds we ooit begonnen met veranderen

Ik stel mij ten doel om veranderingen met gezond verstand te bezien

Ik stel mij ten doel veranderingen te ondersteunen en mogelijk te maken die het beste zijn voor het Leven op Aarde

Ik stel mij ten doel veranderingen die het beste zijn voor het leven op Aarde te verwelkomen

Ik stel mij ten doel nooit genoeg te krijgen van veranderingen die in het belang zijn van het leven op Aarde

Ik stel mij ten doel veranderingen in het belang van het gehele leven op aarde te ontwikkelen, te plannen en door te voeren

Ik stel mij ten doel veranderingen die het beste zijn voor het leven op Aarde geheel tot voltooiing te brengen

Ik stel mij ten doel veranderingen die het beste zijn voor het leven op Aarde met de mensheid voor elkaar te krijgen

Ik stel mij ten doel veranderingen door te voeren die een eenvoudig doel dienen: het leven voor de levensvormen op Aarde te ondersteunen en assisteren

Ik stel mij ten doel onze eerste verandering waarbij we ons afgescheiden hebben van Leven door het proces ‘Reis naar Leven’ ongedaan te maken.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

