martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven, dag 114, normaal personage

Een reactie plaatsen

Ik ben een jaar of zes en ik zie mijn zus die een jaar of drie is in grote emotionele uitbarstingen omdat ze geen woorden heeft om onder woorden te brengen wat ze wil uitdrukken.
waardoor ik angst krijg om in zulke emotionele problemen te komen. En zo creëerde ik het “ik ben een normaal mens personage” uit angst: Je moet niet proberen onder woorden te brengen wat je wilt uitdrukken want je komt in enorme emotionele problemen. Als ‘normaal mens’ personage besluit ik enkel mee te gaan in wat gangbaar is om uit te drukken en de uitdrukking van mezelf te onderdrukken.
Op basis daarvan ga geloven dat ik in feite een abnormaal persoon ben met alleen een buitenkantje van normaalheid. Ik probeer dat abnormale helemaal te vergeten en alleen maar dat normale buitenkantje te worden , maar dat hou ik niet vol, het abnormale komt er toch doorheen. En ik probeer dan maar totaal abnormaal te worden maar dat hou ik ook niet vol, dat gaat teveel energie kosten.
Nu ja, combineer dit dan met wat ik eerder beschreef in de blog bedrieger/misbruiker , het geloof dat ik eigenlijk een bedrieger ben, een leugenaar en een misbruiker en je hebt een explosief mengsel dat wel tot rampen moet leiden en zo geschiedde…
Ik zie nu dat het leven om geen van deze personages draait, maar om het verzorgen van en tot uitdrukking brengen van het leven zelf: dat alles wat leeft qua natuur en wij als deel van de levende wezens onszelf een plek verschaffen in overeenstemming met de levende wezens die hier zijn en hun ecosystemen, de Aarde en de Zon.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

