martijndegraaf1001

Reis naar Leven

angstig kind

Martijn’s Reis naar Leven, dag 116, “wat heb je nou gedaan?!”

Een reactie plaatsen

Vandaag zag ik het personage in mezelf dat anticipeert op een mogelijke afwijzende reactie op iets wat ik gedaan heb. Terwijl ik met iets bezig ben stel ik me ineens iemand voor die mij bezig ziet of het resultaat van mijn bezig zijn (of juist ‘niet bezig zijn’) en die dan iets uitroept als: wat heb je nou gedaan?! Waar ben jij mee bezig?!

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me af te splitsen van mezelf bezig in de fysieke realiteit om in gedachten te gaan waar ik me een ander voorstel die mij ziet en uitroept: “wat heb je nou gedaan?!” o.i.d.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben daarmee een emotionele reactie van verontrusting in mezelf te creëren waarin ik ga twijfelen aan mezelf en waar ik mee bezig ben

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben vervolgens te geloven dat ik waarschijnlijk iets verkeerds gedaan heb

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben alvast zinnen te bedenken en in gedachten te ‘spreken’ die ik kan toepassen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben het mijn moeder kwalijk te nemen dat ze vroeger zo op mijn bezig zijn gereageerd heeft.

Ik stel me ten doel te onderzoeken waardoor ik mij liet leiden in mijn bezig zijn en terug zelfdirectief te worden

Ik stel me ten doel aan te tonen dat ouderschap in eenheid en gelijkheid de oplossing is om te voorkomen dat angst in kinderen geinstalleerd wordt. De ouder gaat met het kind om zoals hij/zij zou willen dat er met hem/haar omgegaan werd als kind.

Ik stel me ten doel de woorden een nieuwe inhoud te geven zodat ze getuigen van oprechtheid en echte betrokkenheid en de bereidheid om van de ouder om zich te verplaatsen in het kind: “wat heb je nou gedaan?” vertel eens, leg eens uit, laat eens zien

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

