martijndegraaf1001

Reis naar Leven

dom

Martijn’s Reis naar Leven, dag 146, dom

Een reactie plaatsen

ik ben gaan geloven dat ik dom ben. Doordat de ouder mij dat keer op keer duidelijk maakte. Het kwam doordat de ouder mijn optreden en positie en begrip niet begreep. Alleen als ik iets deed volgens de logica van de ouder dan was ik niet dom maar slim.
Ik ben de kritiek en het oordeel als heel bitter gaan ervaren, het heeft me vergiftigd. Het heeft veel levensvreugde weggenomen.
Ik was natuurlijk van alles aan het uitproberen, hoe werken de dingen, wat kun je ermee, in het algemeen, niet altijd speciaal gefocussed op het voor de hand liggende doel.
In plaats van de vrije ontdekking kwam ik in de intellectuele ontwikkeling omdat dat enorm gewaardeerd werd: kennis&informatie copiëren, combineren en herinneren, beredeneren, ideduceren, reproduceren. Die waardering was de suiker die het bitter deed vergeten.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf als dom te zien

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te bestaan in en als de polariteit dom tegenover slim

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de kritiek, het oordeel van mijn ouder als bitter te zijn gaan ervaren en als dat het me vergiftigd heeft

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat het oordeel, de kritiek mijn levensvreugde heeft weggenomen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de fysieke ontdekking te hebben losgelaten voor intellectuele ontdekking

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik de suiker van de waardering nodig heb om het bitter van de kritiek, het oordeel te vergeten.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

