martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven, dag 173, wraak/sip personage zelfvergevingen

Een reactie plaatsen

angst: dat ik wat hier is qua maatschappij serieus moet nemen, dat ik serieus werk moet maken van een vorm van deelname daarin door mezelf. Angst dat ik vervreemd van mezelf. Angst dat ik niet meer kan spelen, spelen heb ik gedefiniëerd als mezelf zijn


gedachte; een saai,grauw leven, gebukt onder verantwoordelijkheden/verplichtingen

verbeelding: ik zie mezelf als iemand die met tegenzin aan het werk is op de computer

innerlijke dialoog: ik heb al te lang op school gezeten, ik ben helemaal sufgestudeered, dit is niet leven

reacties: boos en sip, boos in de zin van wraakzuchtig, sip in de zin van ik heb mijn zin niet gekregen/gedaan

fysiek: gefronst voorhoofd, verbeten trek om de mond,
S-houding, pruilmond

consequentie: ik stel mijn verantwoordelijkheden uit/af, ik zet mezelf apart van de maatschappij, ik laat veel tijd voorbij gaan met zinloze/nutteloze bezigheden/niksen
———————
Angst

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben angst te hebben dat ik wat hier is als maatschappij, als samenleving serieus moet nemen en mezelf geschikt moet maken, wat ik ervaar als vervreemden van mezelf als spelen, om daar deel van uit te maken

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben angst te hebben dat ik niet meer kan spelen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben spelen als mezelf zijn te hebben gedefiniëerd

Gedachte

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een saai en grauw leven voor me te zien waarin ik gebukt ga onder verplichtingen

Verbeelding

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf te zien met tegenzin aan het werk op de computer

Innerlijke dialoog

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat het saai is steeds maar met die de computer bezig te zijn, ‘dat is niet leven’

Reacties

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben boos/wraakzuchtig te zijn dat ik er niet aan ontkom om dat computerwerk toch te doen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben sip en toegeeflijk te zijn omdat ik dat computerwerk moet doen/heb gedaan

Fysiek

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn lichaam te belasten met deze karaktertrekken en een frons op mijn voorhoofd te creëren en een S-bocht in mijn lichaam door mijn buik vooruit te duwen

Consequentie

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn verantwoordelijkheden uit/af te stellen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben veel tijd zinloos/nutteloos voorbij te laten gaan.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

