martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven, dag 175, 176, sekspersonage dwang tegenover onverschilligheid

Een reactie plaatsen

In de seks merkte ik in een ‘split second’ dat ik afhaakte. Ik was wel met mijn partner bezig maar de zintuigelijke waarneming van mezelf had ik terzijde geschoven in een gebaar van onverschilligheid. Ik was daarvoor al even verdwenen uit de lichamelijke gewaarwording en in mijn denken geraakt, waardoor ik mechanisch/automatisch (dwangmatig) doorging met de seks.
Ik werd vannacht wakker en ik zag in dat de onverschilligheid een reactie is op de dwangmatigheid van het seksuele gedrag van mijn familielid tijdens het misbruik in mijn jeugd, ik ben in het tegenovergestelde gegaan om eraan te ontkomen. Me niet realiserend dat ik daarmee gevangen was in de polariteit dwang<->onverschilligheid.
Hier splits ik deze subpersonage uit in z’n onderdelen, en herdefiniëer ik mezelf.

Angst: dat ik niet geniet

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik niet geniet
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf bang zie zijn dat ik niet geniet, te stoppen. want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mij afsnijd van mijn genieten door in gedachten te gaan over de seks, in plaats van in en als lichaam te seksen. ik adem en ik breng mezelf weer in mijn lichamelijke gewaarwording
———
Gedachte: ik zie mezelf teleurgesteld na sex

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat ik teleurgesteld zal zijn na de seks
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf zie denken dat ik teleurgesteld zal zijn na de seks, te stoppen, want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik in mijn gedachten voortborduur, afgescheiden van de fysieke realiteit van de seks in het moment. Ik adem en ik haal mezelf terug uit de gedachte
———
Verbeelding: ik zie mezelf in stilte mokken en mopperen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf voor te stellen dat ik hier in stilte over loop te mokken en mopperen
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf zie voorstellen dat ik hier in stilte over loop te mokken en mopperen, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik een alternatieve realiteit aan het creëren ben los van de werkelijkheid. Ik adem en ik loop innerlijk terug naar het moment waarop ik de fysieke werkelijkheid losliet en ik verander mijn besluit om dat te doen
———-
Innerlijke dialoog: ik vraag m’n partner om mij te bevredigen, ik heb ‘t nodig, het moet! ik ga thuis wel masturberen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bij mezelf te denken: ik vraag mijn partner om mij te bevredigen, ik heb ‘t nodig, het moet! En/Of: ik ga thuis wel masturberen.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf dit zie denken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik probeer fysieke oplossingen te bedenken voor een probleem wat niet fysiek is. Ik adem en ik laat het geloof los in de visie op de werkelijkheid die ik gecreëerd heb door me deze deconstructie te herinneren
———-
Reacties: ik laat mezelf vallen, ik ben onverschillig ten aanzien van mezelf of ik in de seks geniet of niet als ik dwangmatigheid/mechanisch/automatisch handelen toelaat in de seks doordat ik onderwijl in gedachten ga

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben onverschillig te worden ten aanzien van mezelf of ik geniet in de seks of niet als ik dwangmatigheid/mechanisch/automatisch handelen toelaat in de seks door tijdens de seks in gedachten te gaan over de seks
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf zo onverschillig zie worden, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik in de val van een polarieit trap. ik adem en ik overzie de gehele polariteit en ik haal mezelf eruit

———-
Fysiek: pijn in m’n ballen/liezen/lendenen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben als fysieke consequentie te creëren: pijn in m’n ballen/liezen/lendenen
ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze pijn zie krijgen, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik met een consequentie te maken heb. Ik adem en ik achterhaal waar ik onopgemerkt in gedachten ben gegaan en ik corrigeer mezelf.

———–
Consequenties: ik negeer het onderwerp sex in de communicatie.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben als consequentie te creëren dat ik het vermijd om over de seks te praten met m’n partner vanuit de onverschilligheid.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf het onderwerp seks zie negeren in de communicatie met m’n partner, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik zo mijn afgescheiden toestand in stand houd. ik adem en ik breng het onderwerp ter sprake
————

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

