martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven, dag 185, depressief van/voor gehoorzaamheid gecorrigeerd

Een reactie plaatsen

depressie van/voor gehoorzaamheid
Vanochtend merkte ik dat ik toen ik op stond om me bij mijn partner te voegen die al beneden bezig was, dat ik een psychische zware grauwe deken over m’n bewustzijn heen liet vallen. Ik vroeg me af wat dat voor effect was, en ik kwam erachter dat ik het als kind mezelf aangemeten had om in een staat van gehoorzaamheid aan mijn moeder te geraken.
Ik onderdruk ermee mijn initiatief, mijn expressie, mijn visie. Innerlijk verlamd, zombie achtig beweeg ik me door de fysieke ruimtes. Met een vernauwde blik zie ik slechts enkele zaken die deel uitmaken van de taken die ik te doen heb, de rest van de fysieke realiteit blijft op een afstand alsof er een ruit van matglas tussen zit.

angst: voor de irritatie en het ongeduld van mijn moeder
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn voor het ongeduld en de irritatie van mijn moeder in haar stem en handelingen wanneer ik niet gelijk doe zoals ze zegt, angst dat ik er niet meer mag zijn van haar
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf zo bang zie zijn te stoppen want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik me laat beheersen door een emotie, In plaats daarvan adem ik en ik doe wat van me verwacht voorzover dat binnen mijn vermogen ligt.

gedachte: mijn moeder die mij ongeschikt verklaart
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte te hebben van mijn moeder die mij ongeschikt verklaart en zich van mij afwendt
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf de gedachte zie hebben dat mijn moeder mij ongeschikt verklaart en zich van mij afwendt, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik me laat inspireren door de angst. Dus ik adem en ik maak me los uit de gedachte en ik doe wat me te doen staat

Innerlijke dialoog: ik zal als iemand zonder een wil van zichzelf, haar wil doen, want wat ik uit mezelf doe is toch niet goed
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken: ik zal als iemand zonder een wil van zichzelf, haar wil doen, want wat ik uit mezelf doe is toch niet goed
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf dit zie denken te stoppen, want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik een drama aan het ontwikkelen ben. Ik adem en ik volg haar aanwijzingen op en ik geef mijn medewerking, er op vertrouwend dat zij door haar ervaring voor de dingen die gedaan moeten worden een snelle en efficiente manier heeft gevonden, en op mezelf vertrouwend dat ik me deze manieren eigen kan maken

Verbeelding: ik zie mezelf in een donkere mist rondlopen zonder kijk op waar ik heen ga, gestuurd door de stem van mijn moeder
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf te verbeelden in een donkere mist rond te lopen zonder kijk op waar ik heen ga, gestuurd door de stem van mijn moeder
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf in een donkere mist rond zie lopen zonder te kijken waar ik heen ga, gestuurd door de stem van mijn moeder, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik een mentale toestand heb gecreëerd. Ik adem en ik breng mezelf terug in het moment hier, in de concrete fysieke realiteit.

reacties: somberheid, gelatenheid, wanhoop,
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze emotionele reacties te hebben
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf somberheid, gelatenheid en wanhoop zie ervaren, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik die zelf opgeroepen heb door mijn gedachten en verbeelding. Ik haal diep adem en ik bepaal me weer tot de werkelijkheid om me heen en die van m’n eigen lichaam

fysieke reacties: gebogen hoofd, gebogen schouders, slome tred, trage bewegingen, een moeizaam gevoel in m’n lichaam
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze fysieke reacties te hebben
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze verschijnselen zie hebben, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik me laat leiden door mijn emotionele toestand. Ik adem en ik leid mezelf.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

