martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven, dag 193, ik-doe-niet-mee-personage, zelfvergevingen

Een reactie plaatsen

-personage beschrijving
In de loop van mijn leven zag ik allerlei ontwikkelingen in de wereld waarvan ik dacht: dat is nou net de verkeerde kant op. Meer schade voor de natuur, de mensen, de Aarde. Ik zag alleen de uitwerking van beslissingen die blijkbaar ergens genomen waren die een invloed hebben in wat ook mijn wereld is, zonder dat ik daarin gekend ben/bij betrokken ben. Dat resulteerde bij mij in een houding van observeerder, en er niet mee eens zijn, dus afgescheidenheid. En vandaar naar een terugtrekken uit de samenleving, “als ik er dan toch geen invloed op heb/krijg, dan zoekt men het maar uit.” En vervolgens mezelf in een positie van minimale deelname aan het maatschappelijk verkeer manouvreren.

-bouwstenen
Angst: dat ik er op aangekeken word voor wat er aan verkeerde beslissingen genomen wordt op Aarde.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik er op aangekeken word voor de verkeerde beslissingen die op aarde genomen worden

Gedachte: mezelf als een speelbal in een krachtenveld van machtige personen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte te hebben van mezelf als een speelbal in een krachtenveld van machtige personen

Verbeelding: ik zie mezelf alle kanten uit bewogen worden zonder dat ik er invloed op heb, zozeer dat ik alles aan stukken wil scheuren om het te stoppen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf alle kanten uit te zien bewogen worden zonder dat ik er invloed op heb, zozeer dat ik alles aan stukken wil scheuren om het te stoppen

Innerlijke dialoog: nee he, precies verkeerd, ook dat nog, ik wil er steeds minder mee te maken hebben
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bij mezelf te denken: “nee he, precies verkeerd”, “och nee, ook dat nog”, “dat zou niet moeten”, “ik wil er steeds minder mee te maken hebben”

Reacties: ik ben radeloos en boos, ik probeer me af te leiden met dingen doen die ik leuk vind
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben radeloos en boos te zijn, en te proberen mezelf af te leiden met leuke dingen doen

Fysiek: oplopende druk op de borst, moeite met ademen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben oplopende druk op mijn borst te voelen en moeite te hebben met ademen

Consequentie: ik beperk mijn deelname in de maatschappij, qua werk, qua besteding, qua positie
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn deelname aan de maatschappij te beperken tot een minimum, qua werk, besteding, positie

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

