martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven, dag 194, ik-doe-niet-mee-personage, gecorrigeerd

Een reactie plaatsen

-personage beschrijving
In de loop van mijn leven zag ik allerlei ontwikkelingen in de wereld waarvan ik dacht: dat is nou net de verkeerde kant op. Meer schade voor de natuur, de mensen, de Aarde. Ik zag alleen de uitwerking van beslissingen die blijkbaar ergens genomen waren die een invloed hebben in wat ook mijn wereld is, zonder dat ik daarin gekend ben/bij betrokken ben. Dat resulteerde bij mij in een houding van observeerder, en er niet mee eens zijn, dus afgescheidenheid. En vandaar naar een terugtrekken uit de samenleving, “als ik er dan toch geen invloed op heb/krijg, dan zoekt men het maar uit.” En vervolgens mezelf in een positie van minimale deelname aan het maatschappelijk verkeer manouvreren.

-bouwstenen
Angst: dat ik er op aangekeken word voor wat er aan verkeerde beslissingen genomen wordt op Aarde.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik er op aangekeken word voor de verkeerde beslissingen die op aarde genomen worden
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf hiervoor bang zie zijn, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik door angstig te zijn mezelf de mogelijkheid ontneem om verantwoordelijkheid te nemen voor wat we beslissen. Ik adem en ik onderzoek hoe de beslissingen überhaupt genomen worden.

Gedachte: mezelf als een observator van een krachtenveld van machtige personen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte te hebben van mezelf als een observator van een speelveld van machtige personen
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze gedachte zie hebben te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik deze gedachte als excuus gebruik om geen verantwoordelijkheid te nemen. Ik adem en ik bezie wat ik in mijn positie kan doen.

Verbeelding: ik zie dat er allerlei beslissingen genomen worden zonder dat ik er invloed op heb,  terwijl ik alleen maar kan hopen dat ik het geluk heb om in leven te worden gehouden, en dat door me koest te houden m’n bestaan gedoogd wordt.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat er allerlei beslissingen genomen worden zonder dat ik er invloed op heb, terwijl ik alleen maar kan hopen dat ik het geluk heb om in leven te worden gehouden, en dat door me koest te houden m’n bestaan gedoogd wordt.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf dit zie verbeelden, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat een mens zich op een heel andere manier ook staande kan houden in de maatschappij, dus ik gebruik dit als excuus om geen maatschappelijke positie te creëren. ik adem en ik kijk hoe ik een positie van invloed kan creëren

Innerlijke dialoog: nee he, precies verkeerd, ook dat nog, ik wil er steeds minder mee te maken hebben
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bij mezelf te denken: “nee he, precies verkeerd”, “och nee, ook dat nog”, “dat zou niet moeten”, “ik wil er steeds minder mee te maken hebben”
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me dit in mezelf zie zeggen, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik me hierdoor verder en verder afscheid van maatschappelijke werkelijkheid. ik adem en ik bestudeer de beslissingen die genomen zijn en ik bezie hoe e.e.a. omgevormd kan worden in een gelijkheidssysteem of opgeheven.

Reacties: ik ben teleurgesteld en machteloos
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben teleurgesteld en machteloos te zijn
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze reacties zie hebben te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik ze opwek met mijn eerdere gedachtes over/ten aanzien van de maatschappij en hoe alles zich ontwikkeld door besluiten die kennelijk genomen worden. Ik adem en ik wijd me aan het Desteniiprocess en het delen van m’n inzichten en het promoten van een gelijkheidssysteem

Fysiek: oplopende druk op de borst, moeite met ademen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben oplopende druk op mijn borst te voelen en moeite te hebben met ademen

Consequentie: ik beperk mijn deelname in de maatschappij, qua werk, qua besteding, qua positie
ik probeer een goed gevoel te krijgen door dingen doen die ik leuk vind.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn deelname aan de maatschappij te beperken tot een minimum, qua werk, besteding, positie
ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf in deze consequenties zie bevinden, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik deze lijn niet door hoef te trekken tot het eind van m’n leven. ik adem en ik geef invulling aan mijn verantwoordelijkheid voor het leven op aarde.

En ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te proberen een goed gevoel te krijgen door dingen doen die ik leuk vind.
En ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf zie proberen een goed gevoel te krijgen door dingen doen die ik leuk vind, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf in een polariteit gemanouvreerd heb waar ik niet langer deel van wil uitmaken. Ik adem en ik zet mezelf met mijn beide benen op de grond en ik doe wat mijn verantwoordelijkheid voor het leven op aarde met zich meebrengt.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

