martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven, dag 197, zelfde personage, ‘het gemak ervan’, gecorrigeerd

Een reactie plaatsen

de gemakkelijke kant van het ik-doe-niet-mee-personage

-beschrijving
Ik ging ‘s werken en wonen op een biologische tuinderij.
Hier leerde ik wat leven in en met de fysieke werkelijkheid is.
Alles gericht op de praktische realiteit dat we eten nodig hebben om te leven.
Een heleboel deskundigheid, arbeid, samenwerking, planning, talloze factoren moesten in overweging genomen worden en verwerkt worden.
Als het bovengenoemde personage ontsla ik mezelf van dergelijke verantwoordelijkheden.

-componenten
Angst: om verantwoordelijkheid te hebben en er op aangesproken kunnen worden
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben angst te hebben om verantwoordelijkheid te hebben en er op aangesproken te kunnen worden
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze angst zie hebben, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat een zekere mate van verantwoordelijkheid nodig is om een wereld te creëren op basis van leven in eenheid en gelijkheid. Ik adem en ik neem verantwoordelijkheid in de mate waar ik toe in staat ben

Gedachte: mezelf lekker in m’n nopjes, zorgeloos
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte te hebben aan mezelf in m’n nopjes, zorgeloos, vrij van verantwoordelijkheden
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze gedachte zie hebben, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik een energetische high aan het creëren ben. Ik adem en ik breng mezelf terug in de realiteit hier waar ik in mijn bezig zijn me lekker in m’n vel kan voelen

Verbeelding: ik zie mezelf spelen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me voor te stellen dat ik aan het spelen ben vanuit deze energetische high
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf zie voor stellen dat ik zo aan het spelen ben, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf heb opgegeven voor de ervaring van de energie.  Ik adem en ik zorg ervoor dat ik aan het spelen ben met mijn aandacht bij de fysieke realiteit

Innerlijke dialoog: ik kan hier beter niets van af weten, dan kan niemand mij de verantwoordelijkheid ervoor laten nemen.
Ik moet mezelf onbruikbaar maken
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bij mezelf te denken: ik kan hier beter niets van af weten, dan kan niemand mij de verantwoordelijkheid ervoor laten nemen. En:
ik moet mezelf onbruikbaar maken
Ik stel me ten doel wanneer en als ik mezelf zo zie denken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik een bijdrage kan leveren aan de totstandkoming van een wereld die het beste is voor al het leven. Ik adem en ik pak aan waartoe ik in staat ben

Reacties: ontwijkend
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben ontwijkend te reageren
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf ontwijkend zie reageren, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat dit het gevolg is van de voorafgaande denkwijze. Ik adem en ik bezie wat ik waartoe ik in staat ben met/in de situatie, wat het beste is voor het leven op Aarde

Fysiek: afwendend
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mij af te wenden en aan de aandacht te onttrekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf zie afwenden/mij aan de aandacht zie onttrekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat deze fysieke gewoontes dit fysieke gedragspatroon, ontstaan is vanuit bovengenoemde, inmiddels herroepen gedachte. Ik adem en ik breng mezelf goed in mijn lichaam, ik aard me en ik bepaal waar ik me aan wil wijden

Consequenties: ik plaats mezelf ‘buitenspel’ in de maatschappij, ik mag spelen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de consequentie te creëren waarbij ik mezelf buiten de maatschappij plaats en mag spelen
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze consequentie zie hebben, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat alleen als ik me bevrijd van dit patroon ik in staat zal zijn andere consequenties tot gevolg te hebben. Ik adem en ik zorg ervoor dat mijn consquenties uiteindelijk een wereld opleveren die het beste is voor al het leven

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

