martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven, dag 198, angst voor beschuldigingen-en-kritiek-personage, gecorrigeerd

Een reactie plaatsen

Ik ontdekte in mezelf een personage dat angstig is voor genadeloze kritiek en beschuldigingen van een vrouw. Zodra ik in de directe nabijheid van een vrouw kom activeert het en ben ik zeer op m’n hoede qua mijn gedrag en woorden en houding, terwijl ik het ergste verwacht.
Op de fiets had ik al de componenten benoemd en zelfvergeven, dus hier volgt de correctie

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf angstig zie zijn voor deze stortvloed, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik in een herinnering verzeild ben geraakt van het optreden van mijn moeder tegenover mijn vader in m’n jeugd. Ik adem en ik breng mezelf terug in m’n lichaam, hier ademend en ik communiceer al naar gelang de situatie

ik stel me ten doel, wanneer en als ik de gedachte heb aan een vrouw die zo tekeer gaat, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik in het heden niet meer rekening hoef te houden met dit verschijnsel uit het verleden. Ik adem en ik vertrouw op mijn zelfstabiliteit in de interactie met een vrouw

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf zie verbeelden dat een vrouw tegen me tekeer gaat en ik geen woorden heb om me te weer te stellen, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik geen kind meer ben die dit alles overvalt zonder de vocabulair te hebben om op te treden. Ik adem en ik vertrouw op mezelf dat ik zeer zorgvuldig en zorgzaam ben in het contact

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me bij mezelf zie denken dat ik elk moment overladen kan worden met een lawine aan kritiek en beschuldigingen en dat ik nooit weet wanneer het komt, dus dat ik continue op m’n tenen moet lopen om geen aanleiding te geven, om dan te stoppen, Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik bevangen ben door de herinnering en de emoties van toen. Ik adem en ik maak me eruit los en ik bepaal me tot de realiteit van het huidige moment

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf zie reageren met twijfel aan mezelf en onzekerheid en stress, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik dit zelf oproep door de activering van het personage. Ik adem en ik stem mijn beweging en expressie af op de vrouw met wie ik samen ben om haar met mijn expressie optimaal te kunnen assisteren en ondersteunen in haar proces op dat moment.

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me mezelf zie remmen in mijn bewegingen en me mijn spreken en adem zie onderdrukken, om dan te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik me in een denkbeeldige situatie bevind waar ik op reageer. Ik adem en ik breng me in mijn lichaam hier. ik ga weer ademen en ik zet mijn voeten stevig op de grond.

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me mezelf zie distantiëren van, terugtrekken uit het contact met een vrouw, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik me in de consequentie bevind van mijn herinnering die ik tot leven heb gewekt. Ik herpak mezelf en ik geef uitdrukking aan mezelf.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

