martijndegraaf1001

Reis naar Leven

images

Martijn’s Reis naar Leven, dag 199, een relatiepersonage

Een reactie plaatsen

Een relatiepersonage
-Componenten
Angst: om te bewegen, initiatief te nemen. afwachtend en onzeker

Gedachte: ik zie mezelf stilstaand/stilhoudend uit angst voor afkeuring als ik beweeg/spreek of ik spreek en beweeg niet en dat krijgt afkeuring

Verbeelding: ik beweeg/spreek zonder mijn partner’s opvattingen over wat normaal en toepasselijk is in acht te nemen en ik krijg afkeuring te horen, en ook als ik niet beweeg/niet spreek krijg ik afkeuring te horen

Innerlijke dialoog:
ik zeg/doe wel zomaar iets doms of onhandigs dan krijg ik afkeuring en dan heb ik de afkeuring tenminste zelf bepaald of ik hou me stil tot ik afkeuring krijg, dan heb ik dat tenminste zelf teweeg gebracht; in plaats dat ik m’n best doe en dan afkeuring krijg. Ik kan beter afkeuring krijgen over iets waar ik toch al niet achter stond. Ik zie toch niet hoe ik iets goed kan doen dus laat mijn partner het maar bepalen. Ik ben lekker vrij omdat ik toch niks verantwoords kan doen, laat mijn partner maar zeggen wat er moet gebeuren en hoe.

Reacties: onrust, onzekerheid, norsig, verzettelijk, gedwee, dociel, afwachtend, meegaand

Fysiek: geremde bewegingen, sloom, of juist verbeten, heftig

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

