martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven, dag 201, paardenvoerpersonage gecorrigeerd

Een reactie plaatsen

paardenvoerpersonage
Vandaag activeerde dit weer, waarin ik heb toegezegd de paarden hooi te geven maar als het zover is dan heb ik er totaal geen zin in, ik voel er helemaal niets voor. Ik had vrij zwaar werk gedaan en m’n lichaam deed zeer en ik wilde het liefst zitten en me niet meer inspannen.
Ik stelde het vertrek naar de paarden nog wat uit, maar de tijd hield zich niet in. Toen ik me klaarmaakte voor vertrek begon ik al te zeggen: ik wil dit absoluut niet, e.d.
Onderweg dacht ik: er kan nog iets tussen komen. Eenmaal aangekomen, koste alles me heel veel moeite, ik liep te steunen en te kreunen van ellende.
De paarden hadden enorme trek, eentje vond ik zo opdringerig en ik schoot uit m’n slof, ik liet de boosheid los om tekeer te gaan en ik gaf het dier een schop. (op zich is dat paardentaal, maar ik was niet tevreden over mijn uitgangspunt voor de schop: frustratie)
De kleinste van de kudde ging tegen me aan staan dat vond ik niet erg, en binnen enkele ogenblikken was m’n stemming die op een dieptepunt was aangekomen volstrekt verdwenen. Ik merkte dat en ik ‘noteerde’ dat omdat het duidelijk aangaf dat ik met een illusie van mijn mind te maken had en dat het hele circus niet nodig is. Ik besloot het ‘s avonds nog uit te schrijven om dit patroon wat ik al tientallen jaren ken van mezelf, te stoppen.

Angst: dat de dieren tekort komen/dat ik de dieren tekort doe
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat de dieren tekort komen/ik de dieren tekort doe.
ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf hiervoor bang zie zijn, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf niet kan uitdrukken in mijn interactie met de dieren als ik mij opsluit in angst en daardoor mezelf en de dieren tekort doe. Ik adem en ik kijk realistisch waartoe ik in staat ben voor hun

Gedachte: hongerige dieren
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte aan hongerige dieren vast te houden, aan dieren die zorg tekort komen
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze gedachte zie hebben, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik daarmee weg ben uit de realisteit en dus ook nooit een realistische kijk op de zaken kan hebben, laat staan een realistische oplossing kan vionden. ik adem en ik lever mijn aandeel in de verzorging

Verbeelding: ik geef de hongerige dieren te eten maar ik heb geen idee of het echt goed voor ze is, of het genoeg voor ze is, of ze niet nog wat anders erbij nodig hebben. Ik zie mezelf volledig in het duister tasten omtrent wat ik doe voor hun. Dat geeft me het gevoel dat ik maar wat loop te doen omdat iemand anders het heeft gezegd, en daar kan ik slecht tegen.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me te verbeelden wat ik hierboven beschrijf
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me mezelf zo zie verbeelden, te stoppen. Want ik zie en begrijp enrealiseer me dat ik ronddwaal in mijn verbeelding en me niet met de realiteit uiteen zet. Ik adem en ik stel vragen en treed op zoals ik nodig zie gezien de toestand van de dieren

Innerlijke dialoog: ik doe dit nooit meer, Ik vind het zoooo erg dat ze niet gewoon lekker zelf kunnen eten maar afhankelijk zijn van ons, ze krijgen vast te weinig te eten, dit is een paardenconcentratiekamp
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dit bij mezelf te denken
ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze innerlijke diloog zie hebben, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik dat de gedachten een eigen leven gaan leiden: ze komen zelf op en ik denk ze dan na, waarmee ik ze bevestig en kracht geef. Zo lijkt het of ik de innerlijke conversatie leid, maar de inhoud van de conversatie heb ik niet bepaalt, die kwam zelf op. Ik adem en ik gebruik mijn denkvermogen uitsluitend om praktisch toepasbare oplossingen te overwegen.

Reacties: ik word heel gedeprimeerd, heel negatief
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben heel gedeprimeerd te worden en negatief
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf heel gedeprimeerd en heel negatief zie worden, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik dat word van deze gedachten en verbeeldingen en innerlijke dialogen. Ik adem en ik bepaal me tot de fysieke realiteit in het moment

Fysiek: bewegen gaat moeilijk en langzaam, alles is te zwaar en te lastig, ademhaling gaat zwaar
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze fysieke verschijnselen te hebben
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf zo moeilijk zie bewegen, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat het komt door de belastende gedachten.Ik adem en ik check eerst of ik stil ben van binnen, en dan ga ik bewegen

Consequenties: ik word boos op een paard/paarden, ik ga ze stom vinden en ik doe onverschillig tegen ze. Ik smijt met dingen.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in deze consequenties te leven.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf in deze consequenties zie bevinden, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik een mind realiteit toepas in de fysieke realiteit. ik adem en ik kom tot mezelf eer ik aan het werk ga bij/met de dieren.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

