martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven, dag 202, problemen-met-de-fysieke-realiteit-personage

Een reactie plaatsen

-beschrijving
Er zijn momenten waarin ik warempel geloof dat de fysieke realiteit het op mij gemunt heeft. Het is wanneer ik enigzins verdwenen ben in de rush van een opwinding over iets wat ik wil gaan doen, en dan nog allerlei handelingen te verrichten heb voor het zover is. Dat gaat dan natuurlijk niet snel genoeg want ik wil al daar zijn, en bovendien kan ik niet goed opletten want ik ben niet goed hier doordat ik me in beslag laat nemen door de opwinding. Een voorbeeld is wanneer ik van plan ben om mijn hobby te gaan uitoefenen

-componenten
Angst: dat de fysieke realiteit het mij onmogelijk maakt mijn hobby uit te oefenen

Gedachte: ik zie mezelf verwikkeld in voorbereidende handelingen die niet lukken

Verbeelding: Ik zie mezelf in de problemen doordat ik een handeling niet nauwkeurig doe wat volgens mij komt omdat de fysieke realiteit  mij tegenwerkt. Die maakt het me moeilijk en als ik het probeer op te lossen levert dat nog meer complicaties op enz.

Innerlijke dialoog: de realiteit is er op uit om het me moeilijk/onmogelijk te maken om mijn hobby te gaan beoefenen

Reacties: ik word kwaad, nors, teleurgesteld, gemeen, driftig,

fysiek: mijn buik wordt strak, mijn borst onbeweeglijk, mijn kaken gaan vast zitten, mijn gebaren worden verkrampt of juist heel nonchalant

Consequenties: ik laat een stel handelingen achterwege en ik vergeet daardoor b.v. iets wat ik mee moet nemen.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

