martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven, dag 203, tegengewerkt-door-de-fysieke-realiteit-personage

Een reactie plaatsen

-beschrijving
Er zijn momenten waarin ik warempel geloof dat de fysieke realiteit het op mij gemunt heeft. Het is wanneer ik verwikkeld ben in fysieke handelingen, waaraan ik geen einde zie, wanneer ik het gevoel heb dat het langer gaat duren dan ik van plan was. In feite ben ik er dan niet goed bij met m’n aandacht en verdiep ik me niet voldoende in de fysieke werkelijkheid. Ik voel me dan tegengehouden en tegengewerkt. Ik voel me onvrij en als het klaar is dan ben ik vrij. (dit laatste vraagt nog meer onderzoek)

-componenten
Angst: dat de fysieke realiteit het mij moeilijk gaat maken
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat de fysieke realiteit het mij moeilijk gaat maken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf bang zie zijn dat de fysieke realiteit het mij moeilijk gaat maken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik de fysieke realiteit iets toedicht. Ik adem en ik kijk zorgvuldig hoe ik met de fysieke realiteit om moet gaan om de dingen voor elkaar te krijgen.

Gedachte: ik zie mezelf handelen terwijl de fysieke realiteit niet doet wat ik wil
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte te hebben dat de fysieke realiteit niet doet wat ik wil
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze gedachte zie hebben, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik zelf niet doe wat ik wil, doordat ik niet de juiste aandacht heb. Ik adem en ik zorg dat ik met mijn volle aandacht ben bij wat ik doe.

Verbeelding: Ik zie mezelf ploeteren in een karwei wat veel langer gaat duren dan ik verwacht en gedacht had en waarin ik dan nijdig word op de fysieke realiteit omdat ik het gevoel krijg dat die mij tegenwerkt
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me dit te verbeelden
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf dit zie verbeelden, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik bij wijze van spreken nijdig moet worden op mezelf, omdat ik zelf niet volledig meewerk in die zin dat ik niet mijn volle aandacht heb bij wat ik doe, dat ik mij niet geheel verdiep in de fysieke realiteit. Ik adem en ik herstel dit.

Innerlijke dialoog: daar heb je het weer die tegenwerking! Rot werk, ik doe het niet, ik doe dit nooit meer!
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bij mezelf te denken: daar heb je het weer; de realiteit is er op uit om het mij moeilijk te maken, en, rotwerk, ik doe dit nooit meer!
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf dit bij mezelf zie denken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik door de energie van de oorspronkelijke gedachte meegesleurd word. Ik adem en ik gebruik mijn denkvermogen om na te gaan hoe ik mijn werk het beste kan volbrengen

Reacties: ik word kwaad, nors, teleurgesteld, gemeen, driftig, nijdig, geïrriteerd, wanhopig
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben kwaad, nors, teleurgesteld, gemeen, driftig, nijdig, geïrriteerd en wanhopig te worden wanneer ik het gevoel krijg dat de fysieke realiteit mij tegenwerkt
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf zo zie reageren, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat dit de negatieve energie van de oorspronkelijke gedachte is waarvan ik denk dat ik dit ben. Ik adem en ik blijf stabiel en laat me niet gaan in deze negative energie.

fysiek: mijn buik wordt strak, mijn borst onbeweeglijk, mijn kaken gaan vast zitten, mijn gebaren heel overdreven nadrukkelijk of juist heel nonchalant, of missen hun doel, vanzelf dan wel expres.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze fysieke reacties te manifesteren
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze fysieke verschijnselen voel vertonen, te stoppen, want ik zie en begrijp en realiseer me dat het de invloed is van de energie die ik toesta in mijn lichaam te razen, mijn lichaam te bezetten. Ik adem en ik zorg dat ik hier ben en in en als adem in mijn lichaam ben

Consequenties: ik laat een stel handelingen achterwege en ik vergeet daardoor b.v. iets wat ik mee moet nemen.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze consequenties te leven.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze consequenties zie leven, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf moet herpakken. Ik adem en ik volbreng mijn werk efficient omdat ik me verdiep in de fysieke realiteit ervan en het mijn volle aandacht geef

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

