martijndegraaf1001

Reis naar Leven

11791618-medio-volwassen-man-aan-het-werk-als-ambachtsman-in-het-italiaans-workshop-met-gitaren-en-muziekinst

Martijn’s Reis naar Leven, dag 206

Een reactie plaatsen

dit personage activeert nog al eens als ik fysiek werk doe, gaandeweg het werk voel ik me dan onvrijer en ik ga haasten om klaar en vrij te zijn


-componenten
Angst: dat ik niet meer uit m’n bezigheid kom en er in gevangen blijf
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik niet meer uit m’n bezigheid kom en er in gevangen blijf
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf zo bang zie zijn, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik me gevangen voel door in de gedachte over mijn bezigheid te zijn. Ik adem en ik breng mezelf terug in het fysieke moment.

Gedachte: ik zie mezelf hopeloos verstrikt in een bezigheid
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte te hebben waarin ik hopeloos verstrikt ben in een bezigheid
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze gedachte zie hebben, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik die ooit eens ergens opgedaan moet hebben. Ik adem en ik ga er niet in mee.

Verbeelding:  ik zie mezelf verwikkeld raken in een werk dat steeds lastiger wordt en hoe verder ik werk hoe meer ik erin verstrikt raak
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf verwikkeld raken in een werk dat steeds lastiger wordt en hoe verder ik werk hoe meer ik erin verstrikt raak
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf zie verbeelden dat ik verwikkeld raak in een werk dat steeds lastiger wordt en hoe verder ik werk hoe meer ik erin verstrikt raak, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik de gedachte aan het uitbreiden ben in m’n verbeelding. Ik adem en ik bepaal me weer tot m’n bezigheid

Innerlijke dialoog: straks ga ik iets leuks doen, ik ben zo klaar, alleen nog dit nog even snel
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bij mezelf te denken “straks ben ik vrij. misschien kan ik iets leuks gaan doen, ik ben zo klaar, alleen nog dit nog even snel”
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf iets dergelijks zie denken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik nu helemaal los ben van de fysiek bezigheid. Ik adem en ik maak mezelf weer wakker voor de bezigheid en mijn lichamelijke beweging daarvoor.

Reacties: onrustig, gehaast, geïrriteerd, gestresst
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben onrustig, gehaast, geïrriteerd, gestresst te reageren
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf onrustig, gehaast, geïrriteerd, gestresst zie zijn, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik dit zelf gecreëerd heb, door in de voorgaande stadia mezelf niet te stoppen. Ik adem en ik herstel mijn zelf stabiliteit

Fysiek: gejaagde ademhaling, onrustige bewegingen.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf een gejaagde ademhaling te bezorgen en onrustige bewegingen
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze verschijnselen zie hebben, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik veel te laat ben met mezelf te stoppen in de mind. ik pas mijn bewegingen weer aan aan de fysieke realiteit.

Consequenties: ik vergeet dingen, moet extra lopen, ik kan me bezeren, ik maak iets niet af, ik laat dingen na.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de consequenties te manifesteren zoals dat ik dingen vergeet of vergeet af te maken, dat ik me bezeer, dat ik dingen nalaat.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf in deze consequenties zie, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik het te ver heb laten komen, dat ik te lang in mijn mind ben blijven hangen. Ik adem en ik herstel wat ik kan en ik werk ademend

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

