martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven, dag 209, slachtoffertje- en daderpersonage gecorrigeerd

Een reactie plaatsen

-beschrijving

Onlangs werd ik bedreigd door een man aan de telefoon, hij zei: als ik je ooit voor de poten krijg dan …. de details weet ik niet meer. Ik had wat angst reacties, die ik mezelf vergaf. De volgende dag kwamen er nog wat reacties, dus ik moet er dieper inkijken. Ik voel heel duidelijk een bibberend slachtoffertje in mezelf tegenover een grote sterke gewelddadige man.
twee personages

1 – bibberend slachtoffertje

– componenten

angst: dat hij me wat aandoet
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat hij me wat aandoet
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf bang zie zijn dat hij mij wat aandoet, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat zich dit alleen in mijn geest/mind afspeelt. Ik adem en ik kijk realistisch of het er in zit.

Gedachte: de grote sterke geweldadige man staat voor me
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte te hebben dat de grote gewelddadige man voor me staat
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf de gedachte zie hebben dat de gewelddadige man voor me staat, te stoppen. want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik val voor de griezelige emotie die deze gedachte teweeg brengt. Ik adem en ik grond mezelf en ik kijk om me heen dat daar geen sprake van is

Verbeelding: ik loop ergens en zonder dat ik het merk is de man achter me naderbij gekomen en hij stompt tegen m’n hoofd
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me te verbeelden dat hij mij plots van achter tegen m’n hoofd mept
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf dit zie verbeelden, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik nu aan het uitwijden ben in mijn mind op basis van een herinnering. Ik adem en ik breng mezelf weer in het moment hier en stel vast dat zoiets uitgesloten is in de realiteit

Innerlijke dialoog: goed dat ie me heeft gewaarschuwd. Ik kom hem toch nooit tegen. Hij is traag.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bij mezelf te denken: goed dat ie me heeft gewaarschuwd. Ik kom hem toch nooit tegen. Hij is traag.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf dit zie denken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik hiermee de illusie in/van mijn mind in stand houd en bevestig. Ik adem en ik stop het nadenken van zulke gedachtes.

Reacties: ongemakkelijk gevoel alsof ik niet goed weet waar ik moet blijven, schuw, waaks
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een ongemakkelijk gevoel alsof ik niet goed weet waar ik moet blijven te hebben, en me schuw en waaks te voelen.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze reactis zie vertonen, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer dat ik nu bezeten ben van de angst. Ik adem en ik ga na hoe ik het zover heb laten komen en ik breng mezelf weer hier bij wat ik te doen heb.

Fysiek: in elkaar gedoken, ontwijkende bewegingen, pijn in een plek op m’n rug rechts vd ruggegraat, halverwege m’n ribbenkast
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze fysieke reacties te manifesteren.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze fysieke reacties zie manifesteren, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat het de angst is die m’n lichaam beheerst. Ik adem en ik ontspan m’n lichaam en ik voel in m’n lichaam tot ik het helemaal voel.

Consequenties: ik houd een low profile aan en ik onderdruk mijn expressie
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze consequenties te manifesteren: ik houd een low profile aan en ik onderdruk mijn expressie
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze consequenties zie manifesteren,  te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik ben gaan handelen/leven naar de angst. Ik adem en ik herpak mezelf en ik ga mij weer uitdrukken en laten zien.

2 – de grote sterke gewelddadige man

– componenten

Angst: om geen indruk te maken
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de angst te hebben dat ik geen gewelddadige indruk maak
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze angst zie hebben, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik in feite bang ben voor gewelddadigheid die ik zou kunnen ondervinden als ik anderen niet van mijn geweddadigheid kan overtuigen. Ik adem en ik zorg op een realistische manier voor mijn eigen veiligheid

Gedachte: anderen lachen me uit
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte te hebben dat anderen mij uitlachen
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik de gedachte in mezelf zie opkomen dat anderen mij uitlachen in mijn gewelddadigheid, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik me afhankelijk maak van het oordeel van anderen. Ik adem en ik bevestig mijn zelfvertrouwen

Verbeelding: ik sta met mijn armen te maaien zonder iets te raken omdat mijn tegenstander te klein is en te vlug wegduikt
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me te verbeelden dat ik met mijn armen sta te maaien zonder iets te raken.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf zie verbeelden dat ik met mijn armen sta te maaien zonder iets te raken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf voorstel in een staat van emotionele bezetenheid. Ik adem en ik zorg ervoor dat ik voorkom dat het ooit zover met me komt.

Innerlijke dialoog: “O o dit wordt een afgang, m’n image stort in mekaar. ik ben verslagen”
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in mezelf te zeggen: “O o dit wordt een afgang, m’n image stort in mekaar. Ik ben verslagen.”
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf dit zie zeggen in mezelf, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat dit de onvermijdelijke tegenovergestelde kant is van altijd maar gewelddadigheid pushen. Ik adem en ik laat de energie zichzelf uitputten en ik voed het niet.

Reacties: onzekerheid, schuw, confuus, machteloos
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze reacties te hebben: onzeker, schuw, confuus, machteloos
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze reacties zie voelen, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf in deze toestand heb gemanouvreerd door de voorgaande stappen. Ik adem en ik word wakker voor/in de fysieke realiteit waarin dit allemaal niet aanwezig is.

Fysiek: zweten, uitpuilende ogen, knikkende knieën, evenwichtsverlies
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze fysieke verschijnselen te hebben:  zweten, uitpuilende ogen, knikkende knieën, evenwichtsverlies
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze verschijnselen zie hebben, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn lichaam belast met de emotionele reacties die ik had opgeroepen. Ik adem en ik breng mezelf goed in m’n lichaam.

Consequenties:  sociale contacten mijden, me op de vlakte houden
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben als consequentie sociale contacten te mijden en me op de vlakte te houden
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf in deze consequenties zie bevinden, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik zo niet hoef te zijn. Ik adem om vanuit zelf directie nieuw initiatief te ontplooien om mezelf uit te drukken en te communiceren

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

