martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven, dag 214, het hardvochtige-hardhandige-personage

Een reactie plaatsen

Het hardhandige-hardvochtige-personage

-beschrijving

Dit personage voel ik wel eens activeren naar dieren naar mensen en de wereld
ik voel een hardvochtige hardhandigheid opstijgen in me die ik nodig denk te hebben om te overleven en die ik dan ook toepas. Maar alleen ik als dit personage heb dat nodig, ik zelf niet. Dus zo houdt ik het zelf in stand, in mezelf als mezelf omdat ik het toegestaan en aanvaard heb te bestaan tot nu toe. Daar komt nu een eind aan. Hier is het begin.

-componenten

Angst: dat m’n ‘leven’ wordt afgenomen.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de angst te hebben dat mijn ‘leven’ me wordt afgenomen
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze angst zie hebben, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat het hier de angst van het personage betreft. Ik adem en ik werk aan mijn Reis naar Leven

Gedachte: ik zie mijzelf niets ontziend mijn wil uitoefenen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze gedachte te hebben aan mijn handen
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze gedachte zie hebben, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik probeer de angst te overrulen. Ik adem en ik stel mijn wil ten dienste van het beste voor al het leven

Verbeelding: ik zie mij op een hardvochtige, dwingende manier met dieren en mensen omgaan terwijl mijn mond een hardvochtige trek heeft en ik hardvochtige woorden spreek, en ik zie mezelf met deze houding door de wereld gaan
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben met deze handen op een hardvochtige, dwingende manier met dieren en mensen omgaan terwijl mijn mond een hardvochtige trek heeft en ik hardvochtige woorden spreek, en ik zie mezelf met deze houding door de wereld gaan
Ik stel me ten doel wanneer en als ik mezelf zo verbeeld, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik aan het expanderen ben in het geloof dat ik dit nodig heb om mij te handhaven. Ik adem en ik geef uitdrukking aan mezelf in mijn Reis naar Leven

Innerlijke dialoog: ik moet en zal m’n zin krijgen, en hier niet met name genoemde vloeken
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in mezelf te zeggen: ik moet en zal m’n zin krijgen, en hier niet met name genoemde vloeken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf dit in mezelf zie zeggen, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik me laat overnemen door het personage. Ik adem en ik stabiliseer mezelf door de adem.

Reacties: onverschilligheid, innerlijke kilte, schaamte, berouw
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te reageren in onverschilligheid, innerlijke kilte, schaamte, berouw
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze reacties zie vertonen, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik het voorgaande voor waar heb laten doorgaan zodat het nu een realiteit in mijn mind is. Ik adem en ik grond mezelf en ik breng mezelf weer in mijn lichaam

Fysieke reacties: verstrakte mond, bonzend hart, verstrakte spieren
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn lichaam te belasten met dit tot gevolg
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze reacties zie hebben te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn lichaam belast door de emoties die ik erdoorheen laat gaan. Ik adem en ik ontspan mijn spieren tot mijn lichaam weer in goeie doen is

Consequenties: gebroken vertrouwen in de relatie tot het dier/de dieren, de mens/mensen, de wereld
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze consequenties te veroorzaken.
Ik stel me ten doel wanneer en als ik mezelf in deze consequenties aantref, te stoppen met de creatie ervan. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik het voorgaande te ver had laten komen. Ik adem en ik doorloop de consequenties.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

