martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven, dag 216, tweede rangs personage

Een reactie plaatsen

Een personage dat mijn leven sterk kenmerkt is dat van de tweede linie, waar ik anderen laat pionieren en zelf in tweede instantie in actie kom, om te ondersteunen.
Ik zie het terug in mijn eerste herinnering, waar ik bij mijn grootouders logeerde en gewaar werd dat ondertussen thuis mijn zus geboren werd.
Ik dacht dat mijn verblijf bij hun om mij draaide, maar het draaide om mijn zus.

Angst: dat ik minder waard blijk te zijn, dat ik er niet toe doe

Gedachte: ik ben aan de kant gezet, want mijn aanwezigheid is te lastig

Verbeelding: ik zie mijn ouders mijn zus verwelkomen waar ik niet bij gewenst ben terwijl mijn grootouders mijn aandacht op spelen/speelgoed/spelletjes richten

Innerlijke dialoog: mijn ouders en mijn grootouders hebben samengespannen en mij onder valse voorwendselen laten logeren, zonder mij te vragen of ik graag bij de geboorte wil zijn, word ik als lastig ervaren, doe ik er nioet toe? Ik ben het slachtoffer van een manipulatie waardoor ik stiekem buiten spel ben gezet.

Reacties: verlies van eigenwaarde, twijfel aan de uitingen van waardering voor mij door mijn familie, twijfel aan de integriteit van hun, onverschilligheid, zinloosheid,

Fysiek: zwakte

Consequenties: ik hou me bezig met dingen die er niet echt toe doen, ik leid een marginaal bestaan. Ik ben een willoos slachtoffer van manipulaties door anderen

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

