martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven, dag 218, het angstige-partner-personage

Een reactie plaatsen

imagesHet angstige-partner-personage

-beschrijving

Dit personage ervaar ik in/als mezelf nu mijn partner, (met wie ik even voor de duidelijkheid niet samenwoon), gisteravond iemand te eten heeft gehad met wie mijn partner sinds een paar weken contact had via whatsapp.

-componenten

–Angst: dat mijn partner mij op een afstand heeft gezet

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat mijn partner mij op afstand heeft gezet
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf zo bang zie worden, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik vergeet hoe ik mijn partner ken. Ik adem en ik herinner me weer wie/hoe mijn partner is

–Gedachte: mijn partner kan aan niets anders meer denken dan aan deze andere persoon

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte te hebben dat mijn partner aan niets anders meer kan denken dan aan deze persoon
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze gedachte zie hebben, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat dit niet gebaseerd is op de realiteit. Ik adem en ik realiseer me wie/hoe mijn partner is en dat mijn partner zichzelf niet toestaat zich mee te laten voeren door gevoelens, maar zelfvergeving toepast als ze dit merkt

–Verbeelding: mijn partner is mij tijdens het bezoek van de persoon vergeten evt onder invloed van alcohol en heeft met de persoon het bed gedeeld

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me te verbeelden dat mijn partner mij tijdens het bezoek van de persoon vergeten is evt onder invloed van alcohol en het bed met de persoon heeft gedeeld
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf dit zie verbeelden, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik het zicht op de realiteit nu helemaal kwijt ben. Ik adem en ik breng mezelf terug hier in het bestaande moment

–Innerlijke dialoog: ik herhaal het gesprek wat we hadden waarin mijn partner vertelde over het aanstaande bezoek van de persoon, ik vraag me af, heb ik me vergist in mijn partner? Heb ik mijn partner wel goed begrepen? Wat als mijn partner nou toch het bed met de persoon heeft gedeeld… ik bel hoe mijn partner het heeft gehad, dat zal mijn partner leuk vinden. Of nee, ik laat mijn partner eerst de tijd om zelf te reflecteren

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in mezelf het gesprek wat we gisteren hadden te herhalen en me af te vragen, heb ik me vergist in mijn partner? Heb ik mijn partner wel goed begrepen? Wat als mijn partner nou toch het bed met de persoon heeft gedeeld…, nee dat kan ik me niet voorstellen. Ik bel hoe het is geweest, dat zal mijn partner leuk vinden. Of nee, ik laat mijn partner eerst de tijd om zelf te reflecteren
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf dit in mezelf hoor bespreken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik iets wat alleen in m’n verbeelding bestaat probeer te rijmen met de realiteit. Ik adem en ik stabiliseer mezelf in de fysieke realiteit

–Reacties: nieuwsgierig, onzeker, terughoudend, ongerust, me klein voelen, slachtoffer, boos, veontwaardigd

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze reacties in mezelf op te wekken: nieuwsgierig, onzeker, terughoudend, ongerust, me klein voelen, slachtoffer, boos, verontwaardigd
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze reacties zie krijgen, te stoppen. want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik ze zelf teweeg breng met mijn gedachte en verbeelding. Ik adem, en ik keer terug naar de stilte in/als mezelf

–Fysiek: een raar gevoel in mijn buik, bewegen gaat moeilijk

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze fysieke reacties in mijn lichaam te veroorzaken: een raar gevoel in mijn buik, bewegen gaat moeilijk
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze reacties zie veroorzaken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn lichaam belast met de emoties die ik er doorheen laat gaan. Ik adem en ik richt mij op de dingen die practisch gedaan moeten worden.

–Consequentie: ik bel niet op om te vragen hoe het geweest is.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze consequentie te manifesteren
Ik stel me ten doel wanneer en als ik mezelf in deze consequentie aantref, me te realiseren dat ik mezelf niet langer moet laten leiden door gedachtes en emoties om verdere consequenties te voorkomen. Ik adem en ik leid mezelf.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

