martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven, dag 219, het weggezette peronage

Een reactie plaatsen

Het weggezette personage

-beschrijving

Dit personage gaat terug op mijn eerste herinnering. Ik logeerde bij mijn grootouders en het werd mij duidelijk dat ik daar was omdat ondertussen thuis mijn zus geboren werd: mijn ouders wilden mij uit de weg hebben! En zo kan ik niet bij de belangrijkste gebeurtenis zijn en blijft mij niks anders over dan me bezighouden met dingen die er niet werkelijk toe doen.
Ik dacht dat ik bij mijn opa en oma was omdat ze mij graag wilden hebben, maar het ging niet om mij, ze bewezen mijn ouders een dienst.

-componenten

–Angst: dat ik minder waard blijk te zijn, dat ik er niet toe doe
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik minder waard ben, er niet toe doe
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf bang zie zijn dat ik minder waard ben en er niet toe doe, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik zelf, door te denken dat ergens anders iets belangrijkers gebeurt, mijn zelfwaarde onderuit haal. Ik adem en ik zorg dat mijn voortgang zelf-voortgang is.

–Gedachte: ik ben aan de kant gezet, want mijn aanwezigheid is te lastig
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte te hebben dat ik aan de kant gezet ben omdat mijn aanwezigheid lastig is.
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze gedachte zie hebben, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf aan de kant zet door te denken dat het belangrijke zich bij hun afspeelt. Ik adem en ik zorg dat het belang van wat ik doe zelf-evident is

–Verbeelding: ik zie mijn ouders mijn zus verwelkomen waar ik niet bij gewenst ben terwijl mijn grootouders mijn aandacht op spelen/speelgoed/spelletjes richten
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn ouders voor me te zien die mijn zus verwelkomen en blij zijn terwijl mijn grootouders mijn aandacht richten op spelletjes/speelgoed/spelen
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf in deze verbeelding zie gaan/zijn, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik op het moment dat ik in mijn verbeelding ga, ik mijn fysieke zelf-belangrijkheid verlies. Ik adem en ik breng mezelf terug in mijn fysieke zelf hier

–Innerlijke dialoog: mijn ouders en mijn grootouders hebben samengespannen en mij onder valse voorwendselen laten logeren, zonder mij te vragen of ik graag bij de geboorte wil zijn, word ik als lastig ervaren, doe ik er niet toe? Ik ben het slachtoffer van een manipulatie waardoor ik stiekem buiten spel ben gezet. Ook goed ik doe er niet toe, ik vermaak me dan wel met dingen die er niet veel toe doen. Ik neem wel genoegen met een plek waar ik het belangrijkste mis. Ik haat jullie hiervoor en ik leg me neer bij mijn onmacht om de situatie te veranderen. Ik neem jullie niet meer serieus
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in mezelf te zeggen; mijn ouders en mijn grootouders hebben samengespannen en mij onder valse voorwendselen laten logeren, zonder uit te leggen waarom, of mij te vragen of ik graag bij de geboorte wil zijn, word ik als lastig ervaren, doe ik er niet toe? Ik ben het slachtoffer van een manipulatie waardoor ik stiekem buiten spel ben gezet. Ook goed ik doe er niet toe, ik vermaak me dan wel met dingen die er niet veel toe doen.Ik neem wel genoegen met een plek waar ik het belangrijkste mis. Ik haat jullie hiervoor en ik leg me neer bij mijn onmacht om de situatie te veranderen. Ik neem jullie niet meer serieus
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf zulke dingen zie zeggen innerlijk, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat het voortkomt uit de voor waar aangenomen gedachtes en verbeeldingen. Ik adem en ik richt me op practische zaken

–Reacties: verlies van eigenwaarde, twijfel aan de uitingen van waardering voor mij door mijn familie, twijfel aan de integriteit van hun, onverschilligheid, zinloosheid, depressie, wraakgevoelens, domheid
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze reacties in mezelf te creëren; verlies van eigenwaarde, twijfel aan de uitingen van waardering voor mij door mijn familie, twijfel aan de integriteit van hun, onverschilligheid, zinloosheid, depressie, wraakgevoelens, domheid
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf dergelijke reacties zie hebben, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik die zelf teweeg breng door dit hele thema door me heen te laten gaan. Ik adem en ik stabiliseer mezelf in het fysieke moment hier.

–Fysiek: zwakte
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben als fysieke reactie algehele zwakte te manifesteren
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze fysieke verschijnselen zie ervaren, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn lichaam belast met de emoties die ik erdoorheen laat bewegen. Ik adem en ik breng mezelf terug in mijn lichaam

–Consequenties: ik hou me bezig met dingen die er niet echt toe doen, ik leid een marginaal bestaan. Ik ben een willoos slachtoffer van manipulaties door anderen
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze consequenties teweeg te brengen; me bezig houden met dingen die er niet echt toe doen, een marginaal bestaan leiden. Mezelf een willoos slachtoffer van manipulaties door anderen voelen.
–Ik stel mezelf ten doel, wanneer en als ik mezelf in deze consequenties aantref, me te realiseren dat ik ze moet doorlopn. Ik adem en ik zorg ervoor dat ik me niet langer laat leiden door deze gedachtes en emoties, maar dat ik mezelf weer leid.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

