martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven, dag 220, het verraden personage

1 reactie

395691_277758545621748_100001628139136_769369_2031220876_nHet verraden personage

-beschrijving

Dit personage gaat ook terug op mijn allereerste herinnering, waarin ik me verraden voelde door mijn ouders en grootouders. Waarin zij met elkaar afgesproken hadden dat ik uit logeren ging bij opa en oma en dat mij later bleek dat het daar niet om ging maar om mij uit de weg te hebben bij de geboorte van mij zusje, een innige gebeurtenis van mijn naasten waar ik buitengesloten was
Er worden elders beslissingen genomen en ik ben het slachtoffer ervan.
Ik ben een speelbal van mijn naasten. Ik heb mijn emotionele welbevinden in hun handen gelegd en nu ze verraden me.

-componenten

–Angst: dat ik verraden wordt door mijn familieleden/partner
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik verraden word door mijn naaste(n)
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze angst zie hebben, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf verraad door in angst te gaan. ik adem en ik breng mezelf terug in de fysieke realiteit en ik leid mijn eigen fysieke beweging.

–Gedachte: mijn naasten knopen innige betrekkingen aan met een ander/anderen en laten mij links liggen
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte te hebben dat mijn naasten innige betrekkingen aanknopen met een ander/anderen en laten mij links liggen
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze gedachte zie hebben, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik van mezelf een denkbeeldig slachtoffer maak en van hun denkbeeldige daders. ik adem, en ik blijf wie ik was zonder me door een gedachte te laten veranderen

–Verbeelding: mijn ouders hebben mij de indruk gegeven dat ik ging logeren bij opa en oma, maar in feite werd ik buitengesloten van een intieme gebeurtenis waar ik bij had willen zijn
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me te verbeelden dat mijn ouders mij de indruk hebben gegeven dat ik ging logeren bij opa en oma, maar in feite werd buitengesloten van een intieme gebeurtenis waar ik bij had willen/horen te zijn
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf dit zie verbeelden, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf buitensluit door in m’n verbeelding te gaan en zo de intimiteit van mezelf misloop. Ik adem en bepaal me tot het moment wat hier is, waarin ik ben.

–Innerlijke dialoog: ik ben verraden, wat doe ik bij deze mensen, dan laten ze mij ook onverschillig, ik zet het ze wel betaald
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in mezelf te zeggen: ik ben verraden, wat doe ik bij deze mensen, dan laten ze mij ook onverschillig, ik zet het ze wel betaald
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf dit in mezelf zie zeggen, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik me in bezit laat nemen door de gedachte en de verbeelding en da angst die nu hun eigen waarheid verkondigen. Ik adem, en ik herstel de stilte in mezelf

–Reacties: sip, verdrietig, boos, onverschillig, verontwaardigd, hatelijk, wraakzuchtig, onoprecht, leugenachtig, respectloos
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze reacties te manifesteren in mezelf: sip, verdrietig, boos, onverschillig, verontwaardigd, hatelijk, wraakzuchtig, onoprecht, leugenachtig, respectloos
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik deze reacties door me heen zie gaan, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik ze zelf creëer aan de hand van de gedachte, verbeelding en innerlijke dialoog. ik adem en ik stabiliseer mezelf

–Fysiek: mijn buik voel ik totaal zwak worden, slappe benen, slappe enkels, slappe ruggegraat
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze fysieke verschijnselen te manifesteren: mijn buik voel ik totaal zwak worden, slappe benen, slappe enkels, slappe ruggegraat, gespannen kaken
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze fysieke verschijnselen zie vertonen, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn fysieke lichaam belast door de emoties erdoorheen te laten bewegen. ik adem en ik zorg dat ikzelf weer in mijn lichaam ben in plaats van emoties, ik voel heel mijn lichaam

–Consequenties; ik isoleer me van mijn naasten, ik doe mijn naasten pijn, ik toon mij onbetrouwbaar
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze consequenties te manifesteren: ik isoleer me van mijn naasten, ik doe mijn naasten pijn, ik toon mij onbetrouwbaar
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf in deze consequenties zie bevinden, te stoppen en me te realiseren dat ik ze moet doorlopen en de herhaling ervan moet voorkomen. Ik adem en ik leef de correctie.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

One thought on “Martijn’s Reis naar Leven, dag 220, het verraden personage

Geef een reactie

