martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven, dag 222, het ik-ben-niet-meer-de-enige-personage

Een reactie plaatsen

imagesIk-ben-niet-meer-de-enige-personage

-beschrijving

Dit personage stamt ook al net als de voorgaande reeks, van mijn allereerste herinnering, waarin bij mijn ouders mijn zus geboren bleek te zijn terwijl ik uit logeren was gedaan bij opa en oma.

-componenten

–Angst: dat ik niet meer de enige ben
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik niet meer de enige ben voor mijn naaste(n)
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf bang zie zijn dat ik niet meer de enige ben, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat door de ander in gedachten te houden  ik mijn eigen eenheid verloren laat gaan omdat ik daardoor deels zelf in gedachten ben. Ik adem en ik realiseer m’n eigen eenheid weer, ik compleet hier, ik plaats de ander en mijn naaste(n) in mezelf in plaats van in gedachten

–Gedachte: de aandacht van mijn naaste(n) gaat niet langer alleen naar mij uit
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte te hebben dat de aandacht van mijn naaste(n) niet meer alleen naar mij uitgaat
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze gedachte zie hebben, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn eigen aandacht niet langer alleen bij mezelf heb maar deels in/bij mij gedachte. Ik adem en ik richt mijn aandacht geheel op mezelf.

–Verbeelding: ik zie mezelf ‘uit de gratie’ raken, de belangstelling voor mij verminderen
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me te verbeelden dat ik mezelf ‘uit de gratie’ zie raken, de belangstelling voor mij verminderen
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf dit zie verbeelden, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik naar buiten projecteer wat ik bij mezelf aan het doen ben. Ik adem en ik herstel mijn gratie en belangstelling voor mezelf

–Innerlijke dialoog: je/jullie zullen wel snel weer zien dat je blijer bent met mij.
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bij mezelf te zeggen:  je/jullie zullen wel snel weer zien dat je blijer bent met mij. Ik loop weg, ik kan dit niet.
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me dit bij mezelf zie zeggen, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik zelf mijn blijheid met mezelf heb verloren laten gaan door in gedachten te zijn en daar nu voor weg wil lopen. Ik adem, ik breng mezelf hier en ik maak mezelf weer heel.

–Reacties:  op m’n tenen lopen, m’n best doen, vleien, niets laten merken van wat er door me heen gaat, me niet op m’n gemak voelen, paniek
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben als reactie te hebben dat ik op m’n tenen ga lopen, m’n best ga lopen doen, ga vleien, niets ga laten merken van wat er door me heen gaat, me niet op m’n gemak voelen, paniek
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze reacties zie hebben, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik me in bezit laat nemen door de emoties die opgewekt worden door de gedachte, de verbeelding en de innerlijke dialoog. Ik adem en ik stabiliseer mezelf hier en ik zorg dat mijn expressie zelfexpressie is.

–Fysiek: kramp in de borstkas, dichtgeknepen keel, kramp in het bekken, zweten
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze fysieke verschijnselen te veroorzaken: kramp in de borstkas, dichtgeknepen keel, kramp in het bekken, zweten
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze verschijnselen zie manifesteren, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn lichaam belast door de emoties die ik erdoorheen laat bewegen. Ik adem, en ik herstel de stite in mezelf. Ik voel mijn gehele lichaam

–Consequenties: ik voel me heen en weer geslingerd tussen aangetrokken en afgestoten, toegenegenheid en afkeer, acceptatie en afwijzing, gaan voor de nieuwe situatie en opgeven, blijven en weglopen.
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze consequenties te manifesteren: ik voel me heen en weer geslingerd tussen aangetrokken en afgestoten, toegenegenheid en afkeer, acceptatie en afwijzing, gaan voor de nieuwe situatie en opgeven, blijven en weglopen.
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf in deze consequenties zie bevinden, me te realiseren, te zien en te begrijpen dat ik deze te doorlopen heb, en de correctie te leven om verdere consequenties te voorkomen.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

