martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven, 223, koude-voeten-personage

Een reactie plaatsen

lKoude-voeten-personage, ontleed en gecorrigeerd

–Angst: dat ik koude voeten heb
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn voor koude voeten
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf bang zie zijn voor koude voeten, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik deze angst van mijn moeder heb gecopiëerd die altijd bang was dat ik ziek zou worden. ik adem en ik breng mezelf uit de angst terug in mijn lichaam

 

–Gedachte: ik zie mezelf met ijskoude voeten
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte te hebben aan mezelf met ijskoude voeten
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf de gedachte zie hebben aan ijskoude voeten, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik fysiek nergens toe instaat ben als ik niet hier ben maar in gedachten. Ik adem en ik zorg dat ik in mezelf hier ben in het fysieke moment en ik beweeg in en als mijn fysieke lichaam

–Verbeelding: ik zie de kou uit m’n voeten omhoog kruipen en verder bezit nemen van m’n lichaam totdat ik omkom van de kou
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me te verbeelden dat de kou uit m’n voeten omhoog kruipt en verder bezit neemt van m’n lichaam totdat ik omkom van de kou
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf dit zie verbeelden, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn gedachte de vrije loop laat. Ik adem en ik bepaal me tot de realiteit hier en wat ik hier te doen heb dat doe ik

–Innerlijke dialoog: o wat een koude voeten, ik krijg ze zelf niet warm, het zit in de familie, ik heb iets nodig om ze warm te krijgen, ik negeer ze maar, o ik kom er maar niet van af.
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dergelijke dingen in mezelf te zeggen: o wat een koude voeten, ik krijg ze zelf niet warm, het zit in de familie, ik heb iets nodig om ze warm te krijgen, ik negeer ze maar, o ik kom er maar niet van af.
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf dit in mezelf zie zeggen, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik alleen maar verder aan het bevestigen ben dat ik wel koude voeten moet hebben. Ik adem en ik herstel de fysieke stilte in mezelf.

–Reacties: vluchtneigingen, onrust, ongeaard voelen, verzet, weigering, negeren, kwetsbaar voelen, verbetenheid, wanhoop
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze reacties te veroorzaken in mezelf: vluchtneigingen, onrust, ongeaard voelen, verzet, weigering, negeren, kwetsbaar voelen, verbetenheid, wanhoop
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze reacties zie veroorzaken, tre stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik ze zelf veroorzaak door mijn gedachte en verbeeldin en innerlijke dialoog. ik adem, en ik stabiliseer mezelf en ik grond mezelf en ik beweeg fysiek in plaats van emotioneel bewogen te worden

–Fysiek: middenrif ingetrokken, samentrekking in m’n rug en bekken, hoge ademhaling, evt buikpijn/keelpijn
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze fysieke verschijnselen teweeg te brengen: middenrif ingetrokken, samentrekking in m’n rug en bekken, hoge ademhaling, evt buikpijn/keelpijn
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze fysieke verschijnselen zie vertonen, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ze het gevolg zijn van de emoties die ik door mijn lichaam laat gaan en er mijn lichaam mee belast. Ik adem en ik zorg dat ik zelf in mijn lichaam ben, ik voel het helemaal

–Consequenties: ik koop allerlei extra hulpmiddelen, ik ben altijd in de weer met die spullen gedurende de wintermaanden, en ik moet extra stoken
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze consequenties te veroorzaken: ik koop allerlei extra hulpmiddelen, ik ben altijd in de weer met die spullen gedurende de wintermaanden, en ik moet extra stoken
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf in deze consequenties zie, me te realiseren dat ik deze moet doorlopen als gevolg van mijn aanvankelijke angst en wat ik daarop liet volgen. Ik adem en ik geef warmte met mijn benen en voeten.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

