martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven, dag 232, stiekem personage

Een reactie plaatsen

downloadStiekem personage

-beschrijving

Dit personage heb ik aangenomen als mezelf toen ik als klein kind bij mijn opa en oma logeerde. Waar ik werd gemanipuleerd om me op een bepaalde manier te gedragen

-componenten

–Angst: dat ik verstoten word als ik niet voldoe aan een regel die inherent tegenstrijdig is
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik verstoten word als ik niet voldoe aan een regel die inherent tegenstrijdig is en daarom wezensvreemd
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf bang zie zijn om verstoten te worden als ik niet voldoe aan een regel die inherent tegenstrijdig is en daarom wezensvreemd, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf verstoot door in angst te gaan. Ik adem en ik blijf trouw mezelf

–Gedachte: Ik zie mezelf voor het blok geplaatst om de regel te accepteren
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte te hebben waarin ik me voor het blok geplaatst zie om de regel te accepteren
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf de gedachte zie hebben dat ik voor het blok geplaatst wordt om deze regel aan te nemen, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf voor het blok zet door de angst te laten regeren. Ik adem, en ik bepaal met gezond verstand welk deel van een regel ik in een moment moet toepassen om acceptabel te zijn voor de personen van wie ik voor m’n bestaan afhankelijk ben.

–Verbeelding: ik zie dat ik aan de ene kant verleid word met lieve woorden/gebaren en aan de andere kant gepusht als zou het moreel correct zijn om dat te doen
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me te verbeelden dat  ik aan de ene kant verleid word met lieve woorden/gebaren en aan de andere kant gepusht als zou het moreel correct zijn om mij naar deze regel te voegen
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf zie verbeelden dat ik aan de ene kant verleid word en aan de andere kant gepusht, zodat het een moreel juiste keus lijkt om me aan de regel te houden, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat niet dit morele beroep op mij me ertoe brengt om de regel te accepteren, maar angst om verstoten te worden. Ik adem en ik bevrijd me uit de verbeelding en ik bepaal me tot de fysieke realiteit in het moment om praktisch te doen wat acceptabel is voor de personen van wie ik fysiek afhankelijk ben.

–Innerlijke dialoog: Als ik mezelf zondermeer uitdruk dan voldoe ik niet aan de regel, dus moet ik mezelf maar onderdrukken dan word ik in ieder geval geaccpteerd, en dan stiekem mezelf wezen
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: Als ik mezelf zondermeer uitdruk dan voldoe ik niet aan de regel, dus moet ik mezelf maar onderdrukken dan word ik in ieder geval geaccepteerd, en dan stiekem mezelf wezen
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me dit tegen mezelf zie zeggen, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik een redenatie aan het verzinnen ben om mijn gehoorzaamheid aan de angst te rechtvaardigen, ook al leidt het ertoe dat ik een stiekem persoon word. Ik adem, en ik druk mezelf uit in en als trouw aan mezelf, waarbij ik mijn verstand gebruik om te kijken hoe ik mijn uitdrukking moet modereren om conflict en weerstand die het proces  van de universele Reis naar Leven zouden bemoeilijken te vermijden.

–Reacties: geheimzinnig, bedriegelijk, samenzweerderig, teleurgesteld, eenzaam
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze reactie in mezelf op te wekken: geheimzinnig
ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze reactie zie opwekken in me, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat het voorkomt uit de afgescheidenheid van mezelf. Ik adem en ik druk mezelf weer uit.
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze reactie in mezelf op te wekken: bedriegelijk
ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze reactie zie opwekken in me, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat het voorkomt uit de afgescheidenheid van mezelf. Ik adem en ik druk mezelf weer uit.
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze reactie in mezelf op te wekken: samenzweerderig
ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze reactie zie opwekken in me, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat het voorkomt uit de afgescheidenheid van mezelf. Ik adem en ik druk mezelf weer uit.
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze reactie in mezelf op te wekken: teleurgesteld
ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze reactie zie opwekken in me, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat het voorkomt uit de afgescheidenheid van mezelf. Ik adem en ik druk mezelf weer uit.
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze reactie in mezelf op te wekken: eenzaam
ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze reactie zie opwekken in me, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat het voorkomt uit de afgescheidenheid van mezelf. Ik adem en ik druk mezelf weer uit.

–Fysiek: onderdrukte adem, druk op de bovenkant van m’n borstkas, gebogen rug
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dit fysieke verschijnsel in mezelf te veroorzaken: onderdrukte adem
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf dit fysieke verschijnsel zie manifesteren, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn lichaam belast met de emoties die ik erdoorheen laat gaan. Ik adem en ik herstel de stilte in mezelf
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dit fysieke verschijnsel in mezelf te veroorzaken: druk op de bovenkant van m’n borstkas
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf dit fysieke verschijnsel zie manifesteren, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn lichaam belast met de emoties die ik erdoorheen laat gaan. Ik adem en ik herstel de stilte in mezelf
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dit fysieke verschijnsel in mezelf te veroorzaken: gebogen rug
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf dit fysieke verschijnsel zie manifesteren, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn lichaam belast met de emoties die ik erdoorheen laat gaan. Ik adem en ik herstel de stilte in mezelf

–Consequenties: ik doe stiekeme dingen.
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze consequentie te manifesteren: ik doe stiekeme dingen
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf in deze consequentie zie, me te realiseren dat ik mijn uitgangspunt moet veranderen. Ik adem en ik zorg ervoor dat ik mezelf uitdruk.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

