martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven, dag 235, angst-dat-ik-niet-welkom-ben-personage

Een reactie plaatsen

5549306-man-met-een-rood-kruis-merk-concept-voor-declinatie-of-afwijzingAngst-dat-ik-niet-welkom-ben-personage

-Beschrijving

Dit personage ontstond ook toen ik drie en een half was, waarin ik bij mijn opa en oma te logeren was gebracht en ik er achter kwam dat ondertussen thuis mijn zus werd geboren. “Waarom moest ik weg?” “ben ik verder nog wel welkom?”

-Componenten

Angst
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik niet welkom ben
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf bang zie zijn dat ik niet welkom ben, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf niet verwelkom door angst welkom te heten als mezelf. Ik adem, en ik geef ademend ruimte aan mezelf

Gedachte
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte te hebben waarin ik mezelf zie als iemand die er nooit zeker van kan zijn dat ie welkom is
–mezelf zo zie, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat deze gedachte te maken heeft met het verleden en niet met het heden. Ik adem en ik stem af met mensen hoe en wanneer ik welkom ben.

Verbeelding
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me te verbeelden dat ik plotseling te horen krijg dat ik niet welkom ben
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf verbeeld dat ik plotseling merk dat ik niet welkom ben, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn angst realiteits-waarde probeer te geven. Ik adem en ik zorg ervoor dat ik duidelijkheid in mijn relaties/contacten heb

Innerlijke dialoog
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: ik moet leuk zijn, en dingen doen die gewaardeerd worden, en belangstellend zijn en complimenteus, dan kan ik er waarschijnlijk zeker van zijn dat ik welkom ben.
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf dit tegen mezelf zie zeggen, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik probeer te manipuleren in plaats van mijn angst onder ogen te zien en te corrigeren. Ik adem, en ik kijk naar de fysieke realiteit wat ik kan doen/wat nodig is, en ik geef een compliment wanneer dat op z’n plaats is en ik toon belangstelling wanneer ik ergens belang in stel.

Reacties
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te reageren met onrust.
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf zie reageren met onrust, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf opzweep om maar dingen te verzinnen die me welkom maken. Ik adem, en ik stabiliseer mezelf

–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te reageren met onzekerheid
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf zie reageren met onzekerheid, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik in de angst blijf hangen. Ik adem en ik stabiliseer mezelf en door zelfonderzoek en/of communicatie verschaf ik mezelf duidelijkheid.

–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te reageren met mezelf promoten
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf zie reageren met mezelf te promoten, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik aan het manipuleren ben. Ik adem en ik kijk simpelweg of en hoe ik iets voor iemand kan betekenen, praktisch, danwel procesmatig.

–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te reageren met verdriet
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf zie reageren met verdriet, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik verdriet heb omdat ik mezelf niet de ruimte geef om tot klaarheid te komen over mijn al dan niet welkom zijn, maar in onzekerheid daarover laat. Ik adem. Ik kijk waar ik niet zeker over ben en ik bespreek dat/zoek dat uit

–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben huiverig te reageren
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf huiverig zie reageren, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik huiver omdat ik mezelf in de kou laat staan door mezelf geen zekerheid te verschaffen over hoe en wanneer en bij wie ik welkom ben. Ik adem en ik zoek dat voor mezelf uit.

Fysiek
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dit fysieke verschijnsel in mezelf te veroorzaken: gejaagde ademhaling
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf een gejaagde ademhaling zie veroorzaken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn fysieke lichaam belast met de emoties die ik erdoorheen laat gaan. Ik adem en ik herstel de stilte in mezelf.

–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dit fysieke verschijnsel te veroorzaken: kramp in de nierstreek
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf kramp in de nierstreek zie veroorzaken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn fysieke lichaam belast met de emoties die ik erdoorheen laat gaan. Ik adem en ik herstel de stilte in mezelf.

Consequenties
–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben contacten te laten versloffen
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf in deze consequentie zie, te stoppen, en me te realiseren dat ik mijn startpunt moet corrigeren

–Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf uit te putten door energie te steken in contacten
–Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf in deze consequentie zie, te stoppen, en me te realiseren dat ik mijn startpunt moet corrigeren

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

