martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s reis naar Leven, dag 241, ik-trek-mij-terug-personage, compleet

Een reactie plaatsen

Ik-trek-me-terug-personage

-beschrijving

Dit personage ontstond ook toen ik 3 1/2 jaar oud was, uit logeren gebracht bij mijn opa en oma omdat mijn zus thuis geboren ging worden, waar ik (mijn eerste herinnering is dit) achterkwam toen mijn oma daarover gebeld werd. Ik zag dat ik erbij had willen zijn en dat ik niet bij machte was om daar iets aan te veranderen en ik trok mij terug uit de werkelijkheid omdat ik mij machteloos voelde de situatie op te lossen.

-Componenten

Angst dat ik mij terugtrek van de realiteit
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik mij terugtrek van de realiteit
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf bang zie zijn dat ik mij terugtrek van de realiteit, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mij terugtrek van de realiteit door in angst te bestaan. Ik adem, en ik haal mezelf terug uit de angst en ik breng mezelf hier in de fysieke realiteit, waar ik ben in het moment, en ik ga verder

Gedachte
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf te zien in de gedachte waarin ik de grond onder m’n voeten verlies
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf in deze gedachte zie, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik door in een gedachte te zijn de grond onder mijn voeten verlies. Ik adem, en ik breng mezelf terug hier uit de gedachte, en ik zet de eerstvolgende stap

Verbeelding
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me te verbeelden dat ik m’n verblijf bij mijn ouders opgeef
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf in deze verbeelding zie, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik een herinnering aan het herhalen ben waarin ik mijn bestaan bij mijn ouders opgeef omdat ze blijkbaar liever mijn zus daar hebben, aangezien ik weg moest voor haar geboorte. Ik adem en ik bekijk de situatie in het heden en bepaal m’n koers door te kijken wat is het beste voor allen.

Innerlijke dialoog
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: deze situatie is te gecompliceerd ik trek me eruit terug
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf tegen mezelf zie zeggen: deze situatie is te gecompliceerd ik trek me eruit terug, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat
ik me eruit terugtrek door in angst te gaan. ik adem, en ik zie hoe ik de situtie kan dirigeren.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: ik voel me hier niet goed bij ik geef het maar op, het zal wel ergens goed voor zijn, het zal wel opgelost worden
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf dit zie zeggen tegen mezelf, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat angst inderdaad niet goed voelt. Ik adem, en ik breng me uit de angst terug hier in de fysieke realiteit en ik beslis welke beweging ik wil maken

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: ik vertrouw jullie niet.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf tegen mezelf zie zeggen: ik vertrouw jullie niet, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat angst niet om te vertrouwen is. Ik adem, en ik breng mezelf uit de angst hier in de fysieke realiteit en ik maak me niet afhankelijk van vertrouwen, maar ik baseer me op mijn zelfvertrouwen.

Reacties: piekeren, bezorgdheid, falen, vertwijfeling, ongerustheid
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben piekeren op te wekken in mezelf als reactie
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf zie piekeren te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat piekeren een onrustige energie is die niks voortbrengt. Ik adem en ik gebruik mijn denken voor praktische overwegingen en/of oplossingen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bezorgdheid op te wekken in mezelf
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf bezorgdheid zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat het slechts een stemming in mezelf is die nergens toe leidt. Ik adem en ik herstel de stilte in mezelf

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben falen op te wekken in mezelf
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf falen zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat falen een state of mind is die geen effectieve oplossingen voortbrengt. Ik adem en ik grond mezelf en ik kijk realistsch wat ik kan doen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben vertwijfeling op te wekken in mezelf
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf vertwijfeling zie opwekken in mezelf, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf met vertwijfeling helemaal overgeleverd heb aan een uitzichtloos verblijf in mijn mind. Ik adem, en ik pak mezelf bij elkaar om te zien hoe ik ga bewegen en ik beweeg

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben ongerustheid op te wekken in mezelf.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf ongerustheid zie opwekken in mezelf, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat het slechts ronddraaiende energie is in mijn mind. Ik adem, en ik breng mezelf in het moment hier en ik handel daarmee in overeenstemming.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben gelatenheid in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf gelatenheid in mezelf zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik basically mezelf opgeef en wacht op een wonder. Ik adem, en ik zet mezelf in beweging.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben opgeven in mezelf als reactie op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf opgeven zie opwekken in mezelf, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat het gewoon luiheid betreft. Ik adem, en ik pak mezelf beet en herstel m’n zelfbeweging.

Fysiek: algehele slapte.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben algehele fysieke slapte te veroorzaken.
Ik stel me teen doel, wanneer en als ik mezelf dit zie veroorzaken, te stoppen.Want ik zie en begrijp en realiseer me dat de emoties die ik door mijn lichaam laat gaan m’n lichaam belasten. Ik adem, en ik herstel de stilte in mezelf en ik voel mezelf door mijn hele lichaam

Consequentie: ik trek me terug uit de realiteit, ik geef mijn positie op omdat ik mezelf opgeef
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze consequentie te manifesteren: ik trek me terug uit de realiteit
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf in deze consequentie zie, te stoppen, en mijn uitgangspunt te corrigeren
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze consequentie te manifesteren: ik geef mijn positie op omdat ik mezelf opgeef
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf in deze consequentie zie, te stoppen, en mijn uitgangspunt te corrigeren

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

