martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven, dag 248, zelf-verloochenend personage

Een reactie plaatsen

media_xl_3754242Zelf-verloochenend personage

In en als dit personage ben ik bang om te zeggen/vragen/ter discussie te stellen wat me na aan het hart ligt, hiermee verloochen ik mezelf

Angst
Dat wat ik zeg/vraag/ter discussie stel wordt afgewezen
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat wat ik deel van mezelf wordt afgewezen
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf bang zie zijn dat wat ik deel van mezelf wordt afgewezen, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf afwijs door in angst te gaan en die angst projecteer. Ik adem, en ik breng me uit de angst weer thuis hier in de fysieke realiteit.

Gedachte
ik zie mezelf een antwoord/reactie krijgen die me hard treft
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte te creëren waarin ik mezelf op een antwoord/reactie zie wachten wat/die me hard zal treffen
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me de gedachte zie creëren waarin ik me op een antwoord/reactie zie wachten dat/die me vreselijk hard zal treffen, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf hard tref door de gedachte te denken. Ik adem, en ik geef de energie terug aan mijn lichaamscellen

Verbeelding
Ik zie dat ik iets heb gezegd/gepost/geschreven en in afwachting ben van een vreselijk antwoord/vreselijke reactie
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de verbeelding te creëren waarin ik mezelf iets gedeeld zie hebben van mezelf en in afwachting ben van een vreselijk antwoord/vreselijke reactie
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf de verbeelding zie creëren waarin ik mezelf iets gedeeld zie hebben van mezelf en in afwachting ben van een vreselijk antwoord/vreselijke reactie, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat het effect van de angst op m’n lichaam het vreselijke is. Ik adem en ik laat de verbeelding los en ik bepaal me tot de realiteit.

Innerlijke dialoog

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: het wordt vast heel erg gevonden wat ik geschreven heb, ik krijg vast een vreselijk antwoord of een vreselijke reactie
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me tegen mezelf zie zeggen: het wordt vast heel erg gevonden wat ik geschreven heb, ik krijg vast een vreselijk antwoord of een vreselijke reactie, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat het de angst is die door m’n lichaam vreselijk gevonden wordt en een vreselijke reactie geeft. Ik adem,

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: ik hoor misschien niks meer en dan blijf ik in onzekerheid
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me tegen mezelf zie zeggen: ik hoor misschien niks meer en dan blijf ik in onzekerheid, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik zo onbeperkt ruimte geef aan de angst. Ik adem, en ik kom terug tot mezelf en ik geef mezelf de nodige aandacht. Ik hou mezelf koesterend vast en ik kijk of ik gerust ben.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: de ander gaat mij afwijzen en niks meer met me te maken willen hebben
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me tegen mezelf zie zeggen: de ander gaat mij afwijzen en niks meer met me te maken willen hebben, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik door in angst te gaan niks meer met mezelf te maken wil hebben. Ik adem en ik bemoei me weer met mezelf

Reacties

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze reactie in mezelf op te wekken: nerveuse haast
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf deze reactie in mezelf zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik zo snel mogelijk weg wil van de angst en er voor mezelf wil zijn. Ik adem en ik doe dat ook: ik laat de angst varen en ik zorg voor mezelf.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze reactie in mezelf op te wekken: afhankelijkheid
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf afhankelijkheid zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik de angst groter maak dan mezelf. Ik adem, en ik breng mezelf terug in de fysieke realiteit en ik neem de zorg voor mezelf weer ter hand.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze reactie in mezelf op te wekken: minderwaardigheid
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf minderwaardigheid zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik de angst groter maak dan mezelf. Ik adem, en ik breng mezelf terug in de fysieke realiteit en ik neem de zorg voor mezelf weer ter hand.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben onzekerheid in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me onzekerheid zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat angst geen zekerheid biedt. Ik adem en ik haal me terug uit de angst en breng me hier waar ik ben.


Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben onderdanigheid in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me onderdanigheid zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik de angst groter maak dan mezelf. Ik adem, en ik breng me terug in de fysieke realiteit en ik neem de zorg voor mezelf weer ter hand.


Fysiek

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben hartkloppingen te veroorzaken.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf hartkloppingen zie veroorzaken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn lichaam belast door de emoties erdoorheen te laten gaan. Ik adem en ik stabiliseer mezelf tot het kalm is.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een gespannen rug te veroorzaken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf een gespannen rug zie veroorzaken, te stoppen, want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn lichaam belast door de emoties erdoorheen te laten gaan. Ik adem en ik stabiliseer mezelf tot het kalm is.

Consequenties: ik zeg/vraag sommige dingen niet.
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben sommige dingen niet te zeggen/vragen/ter discussie te stellen
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf sommige dingen niet zie zeggen/vragen/ter discussie stellen, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik me laat beheersen door angst. Ik adem, en ik vergeef mezelf de angst, totdat ik de juiste woorden heb gevonden en de moed heb gevat om te zeggen/vragen/ter discussie te stellen wat me ‘na aan het hart’ ligt als een vorm van goed voor mezelf z

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

