martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven, dag 257, vrouw-onderdrukkend personage

Een reactie plaatsen

imagesWaar ik nu tegen aan loop is dat ik me aangewend heb om het vrouwelijk zijn voor/met/in mezelf te onderdrukken. In mijn puberteit heb ik dat zo gedaan omdat ik als de dood was voor homofilie. Ik dacht als ik vrouwelijk overkom dan ben ik vast aantrekkelijk voor homo’s en daar was ik als de dood voor. Vermoedelijk omdat ik seksueel was misbruikt als kind door een man. Al had ik die ervaring verdrongen, onbewust speelde die een rol.

Dit vrouw-onderdrukkende personage in mezelf wil ik eruit hebben, zodat ik de vrouw in mezelf vrij kan laten en daarmee de vrouw buiten mezelf. Want ik merkte onlangs dat dat me geweldig dwars zat dat mijn inmiddels ex-vriendin haar eigen gang gegaan was.

Ook om mijn expressie meer compleet te maken. Het voelt veel beter in mijn lichaam, ik adem vrijer. Iets onderdrukken is altijd een aanslag op de adem.

Angst
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn om vrouwelijk over te komen
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me bang zie zijn om vrouwelijk over te komen, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik zelf bang ben om vrouwelijk aan te voelen/over te komen op mezelf. Ik adem, en ik verlaat de angst en ik geniet van hoe ik aanvoel en overkom op mezelf

Gedachte
Anderen zien mij als vrouwelijk
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in en als de gedachte te bestaan dat anderen mij als vrouwelijk zien
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf in en als de gedachte zie dat anderen mij als vrouwelijk zien, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf zo definiëer in het moment. Ik adem, en ik breng mezelf terug in het fysieke gevoel in mijn lichaam en ik ben in en als dit.

Verbeelding
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in en als de verbeelding te bestaan dat anderen mij als vrouwelijk zien en mij daardoor vreemd, gek, raar vinden
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf in en als de verbeelding zie bestaan dat anderen mij als vrouwelijk zien en mij daardoor vreemd, gek, raar vinden, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik me zolang en zozeer heb afgescheiden van mijn vrouwelijke gevoel in mijn lichaam dat het vreemd, gek en raar overkomt op mezelf. Ik adem, en ik laat mij geleidelijk wennen aan deze kant van mezelf.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in en als de verbeelding te bestaan dat homo-mannen mij als vrouwelijk zien en zich daardoor aangetrokken voelen tot mij en mij geweld aandoen.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me zie verbeelden dat homo-mannen zich aangetrokken voelen tot mij omdat ik vrouwelijk overkom en, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf geweld aan doe en tekort doe door wat ik dan noem ‘de vrouwelijke kant van mezelf’ te onderdrukken uit angst. Ik adem, ik laat de angst varen en ik sta in en als de uitdrukking van mezelf en het fysieke gevoel in mijn lichaam wat ik noem ‘de vrouwelijke kant van mezelf’ om mezelf zo compleet te maken.

Innerlijke dialoog
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: ik moet koste wat kost elke vrouwelijke expressie van mezelf onderdrukken.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me tegen mezelf zie zeggen: ik moet koste wat kost elke vrouwelijke expressie van mezelf onderdrukken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik bezeten ben van angst. Ik adem, en ik stabiliseer mezelf tot ik niet langer in de greep van de angst ben.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: “ik moet uitkijken dat ik niet in de greep van een homo-man kom”
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me tegen mezelf zie zeggen: “ik moet uitkijken dat ik niet in de greep van een homo-man kom”, te stoppen.
Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik in de greep van de angst ben, en dat projecteer. Ik adem, ik laat de angst los en ik bepaal me tot het fysieke gevoel in/van mijn lichaam.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: als ik maar niet seksueel aantrekkelijk zal zijn voor homomannen
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me tegen mezelf zie zeggen: “als ik maar niet seksueel aantrekkelijk zal zijn voor homomannen”, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat het voortkomt uit mijn verleden als slachtoffer van seksueel misbruik door een man. Ik adem, en ik breng mezelf hier, in het moment.

Reacties
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben verontrusting in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me verontrusting in mezelf zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat het verontrustend is om me te baseren op angst. Ik adem, en ik zorg ervoor dat ik me op mezelf in en als adem baseer.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben vluchtneigingen in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me vluchtneigingen in mezelf zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik weg wil vluchten voor het nare gevoel van de angst. Ik adem, en ik stabiliseer mezelf in mijn fysieke zijn.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de neiging om mezelf te verbergen in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me de neiging om me te verbergen zie opwekken in mezelf, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik het nare gevoel van de angst uit de weg wil gaan. Ik adem, en ik stabiliseer mezelf in en als adem hier

Fysiek
Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een versnelde hartslag in mezelf te veroorzaken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me een versnelde hartslag zie veroorzaken in mezelf, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn lichaam belast met de emoties die ik erdoorheen laat gaan. Ik adem en ik herstel de stilte in mezelf.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een dichtgeknepen keel in mezelf te veroorzaken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me een dichtgeknepen keel zie veroorzaken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn lichaam belast met de emoties die ik erdoorheen laat gaan. Ik adem, en ik herstel de stilte in mezelf

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben onderdrukte adem in mezelf te veroorzaken.
ik stel me ten doel, wanneer en als ik me onderdrukte adem in mezelf zie veroorzaken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn lichaam belast met de emoties die ik erin accumuleer. Ik adem, en ik geeft mijn adem de ruimte

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

