martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven, dag 261, mensen-haat-personage

Een reactie plaatsen

cartoon-haatMensen-haat-personage

Mensen-haat-personage

In en als dit personage bestond ik voordat ik voldoende vocabulaire had. Ik wilde duidelijk maken dat iemand/mensen moest ophouden met op zo’n vervelende manier in mijn lijfje te porren. Zal wel bedoeld zijn om me aan het lachen te maken, maar het voelde niet zo, het was gewoon te hard en opdringerig. Maar ik had geen woorden om dat duidelijk te maken.

Angst

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik mezelf niet duidelijk kan maken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me bang zie zijn dat ik mezelf niet duidelijk kan maken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik me niet duidelijk kan maken als ik angst ben, dan kan ik alleen maar angst uitdrukken, niet mezelf. Ik adem, en ik ondersteun mezelf daarmee om de gebeurtenis stabiel te doorlopen.

Gedachte

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in en als de gedachte te bestaan waarin ik mezelf onvermogend zie om me duidelijk te maken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me in en als de gedachte zie bestaan, waarin ik mezelf onvermogend zie om me duidelijk te maken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mij al afgescheiden heb van mezelf door oordelen en veroordelen en zodoende in en als een gedachte ben in plaats van bij mezelf hier, en daardoor alleen een gedachte kan uitdrukken en niet mezelf. Ik adem, en ik begeef me in de adem, en zo breng ik mezelf hier en zo blijf ik bij mezelf en zo doorloop ik de situatie.

Verbeelding

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in en als de verbeelding te bestaan waarin ik mezelf geen spraak zie hebben om te zeggen stop! En ik me steeds woedender maak in de verwachting dat dat gevoeld zal worden, maar nee, en ik hen dan haat en opgeef.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me in en als de verbeelding zie bestaan waarin ik mezelf geen spraak zie hebben om te zeggen stop! En ik me steeds woedender maak in de verwachting dat dat gevoeld zal worden, maar nee, en ik hen/hem/haar dan haat en opgeef, te stoppen.  Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik in woede ga om de angst te boven te komen tot het tenslotte in haat verkeert uit onmacht, en ik opgeef. Ik adem, en ik stop te proberen de angst te boven te komen, ik stop de participatie in de angst direct: ik doorloop de angst ademend tot de energie ervan opraakt.

Innerlijke dialoog

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: stop!!!!!
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me tegen mezelf zie zeggen: stop!!!!!, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik zelf moet stoppen met mij op angst te baseren en in de greep van de angst te zijn. Ik adem, en ik laat de angst varen, en ik kom tot mezelf en ik assisteer mezelf om stabiel door het moment te gaan.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: vreselijk!!!!!!
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me tegen mezelf zie zeggen: vreselijk!!!!!, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik de angst vreselijk vind. Ik adem en ik stabiliseer me in het ademen tot het stil is in mezelf.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: ik haat jullie/jou
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me tegen mezelf zie zeggen: ik haat jullie/jou, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf haat, uit angst voor de angst en uit onmacht om de angst te boven te komen, en dat ik de haat projecteer. Ik adem, en ik stop met de bezetenheid door angst te voeden. Ik adem tot ik stabiel ben en zo kan ik de situatie doorstaan.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: ik geef op.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me tegen mezelf zie zeggen: “ik geef op”, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik de angst kan opgeven in plaats van mezelf. Ik adem en ik ondersteun en assisteer mezelf om in staat te zijn de angst los te laten en staand te blijven.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in mezelf te zeggen over jullie/jou: jullie spelen met me/je speelt met me.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me in mezelf dit zie zeggen, te stoppen.
Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf een speelbal van emoties voel. Ik adem en ik assisteer en ondersteun me zodanig dat ik stabiliseer en stil word in mezelf

Reacties

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een onhoorbare emotionele ‘schreeuw’ om hulp te slaken.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me een onhoorbare emotionele ‘schreeuw’ om hulp zie slaken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik er voor mezelf moet zijn. Ik adem en ik ondersteun en assisteer me zo dat ik geholpen ben.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben walging in mezelf op te wekken.
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me walging in mezelf zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik van mezelf walg omdat ik me niet 100% ondersteun en assisteer maar dit voor een deel van  jullie/jou verwacht.
Ik adem en ademend ondersteun en assisteer ik mezelf.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben beven van woede in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me beven van woede in mezelf zie opwekken, te stoppen.
Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik woedend ben omdat ik niet tot me door laat dringen dat ik bepaalde assistentie en ondersteuning niet van jullie/jou moet verwachten, maar aan mezelf moet geven. Dat ik er voor mezelf moet zijn op de manier zoals jullie/jij er niet voor mij zijn/bent.
Ik adem, en ik ga precies na welke ondersteuning en assistentie ik nodig heb en dan geef ik me dat.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben withete haat in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me withete haat in mezelf zie opwekken, te stoppen. want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik de woede over the top jaag en iedereen en mezelf opgeef. ik adem, en ondersteun en assisteer me door tot op de bodem uit te zoeken hoe ik het zover heb laten komen en dat mezelf te vergeven en de correctie te leven.

Fysiek

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een dichtgeknepen keel te veroorzaken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me een dichtgeknepen keel zie veroorzaken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn lichaam belast door de emoies die ik erdoorheen laat stromen. Ik adem en ik herstel de stilte in mezelf.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben spanning in de nierstreek te veroorzaken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me spanning in de nierstreek zie veroorzaken te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn lichaam belast met de emoties die ik erdoorheen laat gaan. Ik adem en ik herstel de stilte in mezelf.

Consequenties

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mij niet te ondersteunen en assisteren in mijn uiting, maar vanuit een defaitisme te spreken waarin ik mezelf bij voorbaat al kansloos acht om gehoord te worden
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me mijzelf niet zie ondersteunen en assisteren in mijn spreken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn startpunt moet wijzigen zo dat ik in plaats van een met en gelijk aan angst te staan om mij niet duidelijk te kunnen maken, een met een gelijk aan mijn woorden sta

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

