martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven, dag 263, wie is geïnteresseerd in zichzelf?

Een reactie plaatsen

imagesWie is geïnteresseerd in zichzelf?
Ik merk dat ik meer en meer geïnteresseerd raak in mezelf. Hoe functioneer ik in mijn handelen, spreken, luisteren. Hoe ga ik met mijn lichaam om, qua eten, drinken, beweging, kleding, verzorging. Waar ben ik in momenten, in gedachten? In de realiteit? In een herinnering?

Ik merkte vandaag, ik sprak twee agenten i.v.m. een inbraak, niet bij mij overigens, dat ik totaal anders optrad en sprak dan ik van mezelf gewend was, waarin ik me geïntimideerd voelde in de aanwezigheid van deze functionarissen, en me onderdanig ging gedragen.
Nee, ik merkte dat ik ze een ferme hand gaf, en duidelijk mijn naam zei. En in het gesprek wat volgde met nog twee personen, nam ik verantwoordelijkheid om de aangifte te doen. Ik merkte dat ik duidelijk sprak en resoluut en als zodanig serieus genomen werd.
Al met al en heel nieuwe indruk van mezelf in een dergelijke situatie.

Dit zie ik als de vrucht van de interesse die ik heb gekregen in mezelf, waardoor ik let op mijn reacties en onderzoek hoe die in elkaar zitten en ze corrigeer om niet langer beheersd te worden door angst b.v. of onzekerheid of minderwaardigheid en dergelijke. Maar op kan treden als een effectieve mens. M’n gezonde verstand kan toepassen, niet beïnvloed door emotie.

Mooi allemaal, maar ik kan dit niet los zien van de mensen die mijn onderbroeken en t-shirts in mekaar hebben zitten naaien, die mijn apparatuur in elkaar hebben gezet, en de omstandigheden waaronder zij gebukt gaan.

Dus zet ik mijn effectievere menszijn in om ook hun een stem te geven. Daarom begin ik met erop te wijzen dat we bij Desteni aan het kijken zijn hoe Kapitalisme ‘gerenoveerd’ kan worden. Zo dat het voor alle mensen werkt, iedereen een inkomen verschaft, zodat niemand meer hoeft te vrezen weg te kwijnen wegens geldgebrek of arbeidsslaaf moet zijn. Hierover meer in de volgende blog, of kijk op equalmoney.org.
en de economieblog: http://economistjourneytolife.blogspot.com/2013/01/day-175-economic-problem-and-equal.html#.UPiARaFkh28

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

