martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven, dag 268, 269, angst voor ‘ik ben hier’

Een reactie plaatsen

imagesAngst voor ‘ik ben hier’

Ik heb dit, dat ik opgegroeid ben binnen de kaders van mijn moeder. Als ik daarbuiten ging werd ze een bitch, dus zo leerde ik om stiekem te doen, het idee dat ik alleen stiekem mezelf kan zijn. Wat natuurlijk niet gaat. Maar daar gaat het nu niet om. Het is voor mij dus veilig om binnen kaders te leven die iemand anders aangeeft. Nu leef ik zonder werk, ik heb totale vrijheid om mijn dag te besteden, en wat doe ik: op het moment dat ik in die vrijheid ben word ik angstig. Want ik voel geen kader dus ik zal wel buiten het kader zijn en dan kan ik elk moment bedreigd worden  Ik ga nu zelf angst opwekken. Want angst IS mijn kader. Ik vlucht in een bezigheid en aan het eind van de dag kijk ik weer en dan zie ik dat ik een dag verloren heb laten gaan omdat ik mezelf niet uitgedrukt heb. En dan heb ik spijt. In plaats van dat ik mezelf manifesteer in alle vrijheid.

Angst

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn om hier te zijn met mezelf en de vrijheid te hebben om mezelf uit te drukken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me bang zie zijn om hier te zijn met mezelf en de vrijheid te hebben om mezelf uit te drukken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik gewend ben om binnen een kader te leven want als ik het kader maar weet dan kan ik daarbinnen blijven en dan is de angst daarbuiten (waar ik angst ervoer van een boze ouder), dus als ik geen kader voel, dan neem ik aan dat ik daar ben waar het angstig is, zonder me te realiseren dat angst het kader is. Ik adem, en ik blijf bij mezelf hier als ik geen angst voel en ik blijf bij mezelf van moment tot moment ademend en ik kijk hoe ik me kan uitdrukken in het belang van het leven

Gedachte

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te bestaan in en als de gedachte waarin ik terugdeins voor de vrijheid om mezelf uit te drukken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me in en als de gedachte zie bestaan waarin ik terugdeins voor de vrijheid mezelf uit te drukken, rte stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik geloof dat ik buiten het kader ben waar angst is omdat ik geen kader voel. Ik adem, en ik blijf bij mezelf en ik neem de tijd om mezelf te vestigen in deze onbekende positie en te onderzoeken of en welke aspecten van angst er nog te vinden zijn/opduiken, zodat ik die onder ogen kan zien en vergeven. Tot ik me helemaal op m’n gemak voel.

Verbeelding

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te bestaan in en als de verbeelding waarin ik mezelf naar houvast zie zoeken en mij het oude kader herinner en ik daarvoor wegvlucht en me daartegen afzet en me in een bezigheid stort om aan het eind van de dag spijt te voelen dat ik me niet heb toegestaan me uit te drukken in vrijheid.
ik stel me ten doel, wanneer en als ik me zie bestaan in en als deze verbeelding waarin ik me zie zoeken naar het oude kader en vervolgens daarvan wegvlucht, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik angst als houvast wil gebruiken. Ik adem, en ik zoek houvast bij mezelf hier in de realiteit van het moment.

Innerlijke dialoog

Reacties

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben haast in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me haast zie opwekken in mezelf, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik voor de angst uitren. Ik adem en ik blijf hier bij mezelf en zie eventuele angst onder ogen en vergeef mezelf.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben vluchtneiging in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me vluchtneiging in mezelf zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik bij mezelf moet blijven en angst onder ogen moet zien en vergeven. Ik adem, en ik doe dit.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben afzetten in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me af zie zetten, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik me afscheid van wat ik van mezelf onder ogen moet zien. Ik adem, ik breng mezelf hier en ik onderzoek wat het is en hier werk ik aan tot het klaar is

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben energie in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me energie in mezelf zie opwekken om de angst niet te voelen voor mezelf hier, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik dit voor het eerst moet realiseren waarin ik me voorheen heb beperkt in en door angst. Ik adem, en ik geef mezelf de tijd voor mezelf hier

Fysiek

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een pijnlijke plek, rechtsachter op m’n ribbenkast te veroorzaken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me een pijnlijke plek, rechtsachter op m’n ribbenkast zie veroorzaken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat me afzet tegen de angst. Ik adem, en ik zie de angst onderogen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben aangezichtsholte ontsteking te veroorzaken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me aangezichtsholteontsteking in mezelf zie veroorzaken, te stoppen. En te zien en te begrijpen en me te realiseren dat ik mijn lichaam belast door er met en als angst in te bestaan. Ik adem, en ik speur in de loop van de tijd alle angst op en vergeef het mezelf.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben uitputting in mezelf op te wekken
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me uitputting zie veroorzaken in mezelf te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn lichaam uitput door de emotie erdoorheen te laten stromen. Ik adem, en ik herstel de stilte in mezelf en ik verzorg mijn lichaam.

Consequenties

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben spijt in mezelf als consequentie te manifesteren
Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me spijt zie manifesteren in mezelf aan het eind van de dag, te stoppen. En te zien en te begrijpen en me te realiseren dat ik een gelegenheid voorbij heb laten gaan om mezelf uit te drukken in het belang van al het leven. Ik adem, en ik zorg ervoor dat ik op de dag in het moment hier ben bij mezelf en dat ik kijk hoe ik me voor al het leven het beste kan uitdrukken.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

