martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven, dag 279, 280, matheid

Een reactie plaatsen

download

Video over het onderwerp.

eerst alles op een rijtje zetten:
Binnen het kader was ik gewend mezelf te onderdrukken om alleen gewenst gedrag te vertonen hiertoe verleid door het aanbod van een gezellig leven vrij van conflicten.
Het negeren en ontkennen van de hekel die we aan elkaar hebben en de agressie de we naar elkaar voelen maakt dat mogelijk.

Buiten het kader was ik gewend geraakt mezelf te onderdrukken door de dreiging van aggressie van mijn moeder en me daar alleen stiekem te begeven.
Ik mocht die dingen wel uitleven maar alleen zo dat het nog te negeren en te ontkennen viel. “Deed je dat expres?” “Nee, het ging per ongeluk.”
Anders heerstte daar straf. Of ik werd doodgezwegen, of ik kreeg met een zwaardere aggressie te maken, of iets met minder eten.

Ik zie hierin de samenleving in miniatuur, waarin zij die zich aan de wet houden binnen het kader een ‘goed leven’ hebben. Politie en justitie zijn er dan om d.m.v. aggressie en angst iedereen daaraan te houden. En de advertenties van de bedrijven zijn er dan om mensen daartoe te verleiden. Ja zelfs de wereldsituatie. Waarin de rijke, democratische landen de situatie binnen het kader laten zien en met hun legers en vreemdelingen politie de arme landen erbuiten laten.

De binnenkant van het kader werd begrensd door de angst om het gezellige bestaan te verliezen en buiten het kader had ik de angst om vernietigd te worden.
De gezelligheid van we doen net of we het goed hebben met elkaar was verleidelijk, maar de mogelijkheid om stiekem iets te doen wat buiten het kader viel was ook verleidelijk.

Zo zie ik dat als angst en verleiding eenmaal als opvoedingsmiddelen worden ingezet, ze ook een averechts effect hebben.

Dus wat ik heb na m’n jeugd heb geleefd, waarvan ik dacht dat het mijn eigen indivuële keuze was, blijkt nu slechts een gevolg van m’n opvoeding te zijn. Ik voel me ontgoocheld.

Het is me duidelijk dat ik er nooit voor mezelf ben geweest. Ik heb mijn bestaan altijd van iets of iemand anders af laten hangen. Alles is maar gewoon met me gebeurd. En ik heb ‘t allemaal maar laten gebeuren. In plaats van zelf in te springen en orde op zaken te stellen.

Dag 280
Nou dat stiekeme, spannende aan de ene kant, en dat gezellige bestaan met kans op een verassing/tractatie aan de andere kant gaven beiden een energie-ervaring, omdat het in feite gemaakte, geconstrueerde vomen van bestaan waren. Dus het punt waarop ik nu aanbeland ben voelt zeer teleurstellend, want deze energiebronnen voeden me niet langer, ze motiveren me niet meer. Ik voel me mat. Er is niets wat me trekt zoals anders. Het enige wat goed doet is mezelf toegewijd aanraken en vasthouden.

Nu, na een dag ongeveer, begin ik meer vanuit mezelf te leven. Ik besloot te werken bij de paarden van m’n zus. Ik kreeg heel wat voor mekaar. Ik realiseerde me weer dat ik achter mezelf moet gaan staan. Als ik niks doe, dan gebeurt er niet veel.

Ik merk dat ik me boos voel. Omdat me die energetische ervaringen ‘afgenomen’ zijn. Daaronder vond ik dan weer verdriet, over dat ik mezelf had ‘uitgesteld’ door steeds te kiezen voor energie, in de vorm van belevenissen, in plaats van voor mezelf.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

