martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven, dag 314, 315, 316, Benauwd personage

Een reactie plaatsen

De-nadelen-van-heldervoelendheid-300x200Sinisitis, aangezichtsholte ontsteking. Hoe is de cyclus die ik eromheen gecreëerd heb.

‘s ochtends voelt het merendeels rustig qua ontsteking. Ik ben dan vol goede moed dat het ‘vandaag rustig zal blijven’.

Tegen de schemering wirdt het meestal erger. En ‘s avonds is het dan soms heel erg, het voelt ontstoken. Een onrustig gevoel in m’n gezicht, koortsig. Ik kan moeilijk ademen omdat de neusslijmvliezen opgezet zijn.

Ik ben gisteravond begonnen zelfvergevingen uit te speken elke keer als ik merk dat ik reageer op of anticipeer op of projecteer op de ontsteking.

 

Ik herken ook hier een verslavingscyclus.

Een greep uit de stadia, in willekeurige  volgorde; ik verwacht dat ik de last krijg, ik berust er in, ik verwijt het mezelf, ik ontken het, ik negeer het, nou ja allerlei. Een heel stel heb ik al zelfvergeven. Net wat ik merk in het moment.

Ik merkte dat ik was gaan geloven dat ik om te overleven mezelf moest benauwen, vernauwen. Zoals in vakken kiezen op de middelbare school.

Falen komt langs, mezelf opgeven. En ook het moment waarop ik tegen mezelf zeg: “het gaat een stuk beter geloof ik”.

 

Het is de angst om mezelf te expanderen. Ik zie dat ik mezelf inperk tot een situatie en daar dan mezelf in pas op een manier dat ik het letterlijk benauwd krijg. M’n neus gaat een stuk dichter zitten en ademen wordt moeilijk.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn om mezelf te expanderen

 

Gedachtedimensie

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf te beperken tot een situatie, en te vergeten het principe waar ik voor leef.

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me mezelf zie beperken tot een situatie en vergeten het principe waarvoor ik leef, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf in en als dit principe onderdruk en daarmee mijn leven onderdruk

 

Verbeeldingdimensie

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf in een situatie te begeven en mezelf ertoe te beperken, de beperking ervan te aanvaarden zo dat ik het benauwd krijg

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me in een situatie zie begeven en mezelf ertoe zie beperken, de beperking ervan aanvaardend zo dat ik het benauwd krijg te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf onderdruk als het principe waarvoor ik leef, om in de situatie te zijn. Dit uit angst dat ik de de situatie niet zal kunnen meemaken. Waarin ik zie en begrijp en me realiseer dat ik bang ben van mezelf in de ondedrukking, bang van mijn onderdrukkende kracht en bang van mijn onderdrukte toestand.

Backchatdimensie

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen dat er een gevaar is dat mensen mij onderuit halen

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me tegen mezelf zie zeggen dat er een gevaar is dat mensen mij onderuit halen, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf onderuit haal door te luisteren naar de stem in mijn hoofd. Ik adem, en ik ga er niet op in

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bij mezelf te zeggen dat er een gevaar is dat mensen mij buitensluiten als ik niet precies de heersende protocollen hanteer

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me bij mezelf zie zeggen: “dat er een gevaar is dat mensen mij buitensluiten als ik niet precies de heersende protocollen hanteer”, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik me van mezelf buitensluit door in protocollen te gaan. Ik adem en ik blijf bij mezelf een en gelijk en bepaal zelf wat en hoe ik (mij) uitdruk

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben tegen mezelf te zeggen: “ik heb geen betrouwbare achtergrond om op terug te vallen en daarom tel ik niet voor vol”

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me tegen mezelf zie zeggen: “ik heb geen betrouwbare achtergrond om op terug te vallen en daarom tel ik niet voor vol”, te stoppen. want ik zie en begrijp en realiseer me dat zolang ik in die gedachte ben ik niet volledig hier kan zijn en daarom niet voor vol mee tel.

 

Reactiedimensie

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben ontwijken in mezelf op te wekken

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me ontwijken in me zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf ontwijk door in de angst te zijn om me te expanderen. Ik adem en ik sta achter mezelf

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben verbergen in mezelf op te wekken

Ik stel me ten doel wanneer en als ik me verbergen in me zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik verborgen ben zolang ik in de angst blijf. Ik adem en ik uit mezelf zoals ik dat in zelfoprechtheid doe

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben afzijdigheid in me op te wekken

Ik stel me ten doel Wanneer en als ik me afzijdigheid in me op zie wekken, te stoppen.Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik door in angst en gedachte te zijn niet volledig hier kan zijn. Ik adem, en ik breng me hier in het moment in de realiteit

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben angst voor controle verlies in me op te wekken

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me angst voor controleverlies in me zie opwekken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik in en als angst onmogelijk zelfdirectief kan zijn. Ik adem en ik kom tot mezelf en ik geef richting.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben onzekerheid in me op te wekken

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me onzekerheid in me zie opwekken, te stoppen. want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik niet zeker kan zijn als ik in en als de angst besta voor zelf-expansie. Ik adem, en ik kom tot mezelf en ik sta achter mijn uitspraken en optreden.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben druk op mezelf uit te oefenen om me te voegen naar een situatie, op een manier die me benauwt

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me druk op mezelf zie uitoefenen om me te voegen naar een situatie, op een manier die me benauwt, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik me laat leiden door angst. Ik adem en ik spreek en uit  me vrijuit

Fysieke gedragsdimensie

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een benauwde neus/ademhaling in me te veroorzaken

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me een benauwde neus en ademhaling in me zie veroorzaken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn lichaam belast met de emoties die ik erdoorheen laat gaan. Ik adem en ik maak het stil in mezelf en geef mezelf ademruimte

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me te voegen naar de situatie en heel goed mee te doen en op te letten dat ik niets verkeerd zeg of doe

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me zie voegen naar de situatie en heel goed mee zie doen en opletten dat ik niets verkeerd zeg of doe, te stoppen. want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik bevangen ben door de angst om te expanderen. Ik adem en ik let er opdat ik momenten aangrijp om mezelf te expanderen.

Consequentiedimensie

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben als consequentie te manifesteren dat ik in een heel klein kringetje zit

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me als consequentie zie manifesteren dat ik in een heel klein kringetje zit, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn startpunt moet wijzigen. Ik adem en ik neem mij voor om als staertpunt ruimte voor mezelf te maken in een situatie in plaats van de situatie alle ruimte te laten innemen omdat ik zelf er vertrokken ben in angst.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

