martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven, ‘Ik breng geen toekomst’ – zelfvergeven

Een reactie plaatsen

imagesDe toekomst die ik had willen brengen door op Aarde te komen dat is mij al onmogelijk gemaakt in mijn kindertijd, nog voordat ik de mogelijkheid had om dat te voorkomen. Doordat ik getraumatiseerd raakte wat niet opgemerkt werd. Ik raakte in die diepte in mezelf de laatste dagen en vandaag had ik hier kort diep verdriet over, en daarna was ik van: “ik kwam hier om te helpen hoor!” Dat helpen was sterk verwaterd in mijn leven, ja zelfs in z’n tegendeel verkeerd, in die zin dat ik schadelijk werd.

 

Ik kwam de afgelopen week niet verder met een woord-herdefinitie, en ik beschreef hoe dat kwam in een chat met mijn buddy van de DIP. Dat ik een zwaarte en droefheid ervoer als ik een definitie wilde schrijven die bruikbaar is voor de toekomst.  Mijn buddy noemde het ‘negativiteit’. Het was zozeer ‘mezelf’, voor zo lange tijd al, dat ik het niet zag als een punt los van mij. Maar door haar opmerking kon ik er ineens naar kijken. Toen zag ik dat ik ‘mezelf als brenger van een toekomst’ opgegeven had.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik kwam om te helpen een toekomst voor de mensheid te scheppen en dat die mogelijkheid mij afgenomen was in mijn kindertijd door trauma.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf af te keuren als een brenger van een toekomst, door te geloven dat me die mogelijkheid al in mijn kindertijd is afgenomen

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me niet te realiseren dat ik geen toekomst kan brengen als ik vast blijf houden aan een geloof uit het verleden.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dit geloof als een donkere, een groen-zwarte bol vol negatieve energie, bij me te dragen

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn lichaam te belasten met de aanwezigheid ervan


Ik adem er doorheen, dat gaat. En even later begin ik me opgelucht te voelen. Ik ga nog zorgvuldig kijken of ik alle dimensies ervan kan vinden.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

