martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven. Relatie after effects, gecorrigeerd. Dag 352, 353

Een reactie plaatsen

Ik ben elke dag nog wel weer een keer verbaasd of teleurgesteld, boos of geirriteerd of gefrustreerd dat ‘mijn’ vriendin zelfvergeving niet heeft doorgezet, en zich niet is gaan interesseren voor Desteni, maar daarentegen romans is gaan lezen en zichzelf zo heeft geprogrammeerd om te vallen voor een gevoel – verliefdheid – waaraan ze bleef vasthouden en ik haar zo los heb moeten laten omdat ik haar kwijt was geraakt.

 

Ik had nooit gedacht dat ze dit zichzelf nog zou toestaan. Omdat we het erover gehad hadden aan het begin van onze relatie, wat het is en dat je beter bij je positieven kan blijven.

 

Ik dacht dat ze in de loop van de tijd dat we samen waren wel geïnteresseeerd zou raken in Desteni. En ik dacht dat ze aan mijn consistente deelname wel zou merken dat Desteni iets is wat de moeite waard is om je voor te intesseren en in te zetten. Ik had verwacht dat ze op z’n minst zou kunnen waarderen dat ik me zo inzet voor iets, en dat ze zich tenminste zou interesseren voor wat mij interesseert in Desteni.

 

Ik kan er nog niet bij dat je iemand Desteni vijf jaar voor z’n neus houdt en dat iemand er dan nog langsheen gaat. En het lijkt me dat dit wel bewijst dat iemand eerst tot zelf-schrijven moet zijn gekomen wil je enig houvast vinden voor een agreement. Want deze persoon kon haar eigen woorden niet gestand doen. Ze vergat wat ze gezegd had, of het bleek dat ze iets alleen gezegd had om een indruk te maken.

 

imagesIk vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben elke dag nog wel weer een keer verbaasd of teleurgesteld, boos of geirriteerd of gefrustreerd te zijn dat ‘mijn’ vriendin zelfvergeving niet heeft doorgezet, en zich niet is gaan interesseren voor Desteni, maar daarentegen romans is gaan lezen en zichzelf zo heeft geprogrammeerd om te vallen voor een gevoel – verliefdheid – waaraan ze bleef vasthouden en ik haar zo los heb moeten laten omdat ik haar kwijt was geraakt.

Ik stel me ten doel wanneer ik mezelf zo verbaasd of teleurgesteld, boos of geirriteerd of gefrustreerd zie, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik verbaasd of teleurgesteld, boos of geirriteerd of gefrustreerd ben omdat ik de relatie had aangehouden hoewel ik al geconstateerd had dat ik er klaar mee was, maar deze emoties projecteer op haar.

Ik vergeef mezelf dan ook toegestaan en aanvaard te hebben verbaasd of teleurgesteld, boos of geirriteerd of gefrustreerd te zijn naar mezelf omdat ik de relatie had aangehouden hoewel ik al geconstateerd had dat ik er klaar mee was.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de relatie aan te houden door mezelf te programmeren met de gedachte die ik steeds herhaalde: “ik moet toch een vriendin hebben”, waaraan ik bleef vasthouden

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me zie vast houden aan een gedachte die ik steeds herhaal te stoppen. Want ik zie en begrijpen realiseer me dat het mijn val wordt.

Ik adem en ik breng alles terug naar mezelf en ik neem zelf-verantwoordelijkheid. Ik baseer mijn relaties niet op herhalende gedachtes, maar ik zie er op toe dat ik ik zelf steeds de basis ben.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me nooit te realiseren dat ik dit, het vasthouden aan een herhalende gedachte als basis voor de relatie, mezelf toesta. Aangezien ik in het begin van de relatie een agreement had voorgesteld als uitgangspunt.

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me niet zie realiseren dat ik vasthoud aan een herhalende gedachte als basis voor de relatie, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat het mijn val wordt. Ik adem, en ik laat het tot me daardringen dat ik mezelf aan het programmeren ben en ik stop dat in het moment ik corrigeer mezelf hierin, zodanig dat ik elke keer dat ik me betrap op een herhalende gedachte, ga zitten en deze uitschrijf en zelfvergeving toepas en de correctie leef.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me vastgehouden te hebben aan de gedachtes, de verwachtingen die ik over haar had, en ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben langsheen de werkelijkheid van haar ontwikkeling te hebben geleefd, ook al zag ik die vlak voor m’n neus.

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik mezelf zie vasthouden aan verwachtingen, zodat ik mis wat vlak voor m’n neus is, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik hierdoor de realiteit mis die vlak voor m’n neus is: ik zie niet wat er in werkelijkheid gaande is. Ik adem, ik laat de verwachtingen gaan en maak een realistische inschatting van de stand van zaken in de realiteit.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn eigen woorden over de agreement niet waar te hebben gemaakt, maar genoegen te hebben genomen met een relatie, uitgaande van de gedachte dat we toch ergens moeten beginnen, waarin ik me vergeef te hebben toegestaan en aanvaard veel niet uit te spreken en veel niet ter discussie te stellen..

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me mijn woorden over agreement niet waar zie maken, en genoegen zie nemen met een relatie, waardoor ik veel niet uit spreek en veel niet ter discussie stel te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik daardoor niet aan mezelf toekom in de relatie maar enkel een voorgeprogrammeerde persoonlijkheid laat zien. Ik adem, en ik stop de automatische piloot van de relatiepersoonlijkheid, de perfecte slaaf, en ik ben zelf van moment tot moment de directieve factor.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

