martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven. Zelfvergeving maatschappelijke paranoia. Dag 372

Een reactie plaatsen

imagesParanoia is de ruis in het hoofd, waarin sommige gedachten steeds terugkeren, die ik geloof dat ik ben, zodat ik er naar ga leven.

 

Gedachten:

 

ik ben niet iemand die in staat is door z’n eigen werk in z’n levensonderhoud te voorzien. Daarvoor moet een mens te langdurig werken. Dat kan ik niet opbrengen. Dan moet ik mezelf zo onder druk zetten. Dat houdt m’n lichaam niet vol.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik iemand ben die niet in z’n eigen levensonderhoud kan voorzien.

Waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik daarvoor te langdurig moet werken,

Waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik dat niet op kan brengen

Waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik mezelf daarvoor onder een druk moet zetten die m’n lichaam niet vol kan houden.

 

Gedachte: ook ben ik niet geschikt om te studeren wat een mogelijkheid zou zijn genoeg te verdienen met minder werktijd. Want ik kan het niet opbrengen om zoveel intellectuele inspanning te leveren voor allerlei vereisten die mij niet interesseren, of die verder geen nut hebben anders dan aan de vereisten te voldoen voor een opleiding of werk.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik niet geschikt ben om te studeren

Waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard heb te geloven dat ik het niet kan opbrengen om zoveel intellectuele inspanning te leveren voor allerlei vereisten

Waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat die mij niet interesseren, of dat die verder geen nut hebben anders dan aan de vereisten te voldoen voor een opleiding of werk.

 

Gedachte: ik moet zorgen dat ik niet bruikbaar ben. Dan geven de mensen mij uit medelijden geld. Want als ze zien dat ik iets kan dan zeggen ze: “ga daar maar je werk van maken om geld mee te verdienen”. Iets wat ik voor mezelf al als onhaalbaar had bestempeld.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik moet zorgen dat ik onbruikbaar ben.

Waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat mensen mij uit medelijden dan wel geld geven

Waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ze als ze zien dat ik iets kan zullen zeggen: “ga daar maar je werk van maken om geld mee te verdienen”.

Waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat dat onhaalbaar voor me is.

 

Hierop baseerde/ontwikkelde ik de gedachte: ik ben niet belangrijk. Alleen mensen die werk doen in de wereld zijn belangrijk, hebben invloed.

 

Ik vergeef mezelf op basis van het voorgaande toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik niet belangrijk bent

Waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat alleen mensen die werk hebben in de wereld belangrijk zijn

Waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat het belang van mensen bepaald wordt door het belang van hun positie in/voor het maatschappelijk systeem

 

En hierop baseerde ik de gedachte dat wat ik doe altijd achter anderen aankomt. Dat degenen met invloed eerst hun invloed doen gelden.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben hierop de gedachte te baseren en te geloven dat wat ik doe altijd achter anderen aankomt

Waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat degenen met invloed eerst hun invloed doen gelden.

 

Hierop baseer ik de gedachte dat ik een verloren zaak ben, omdat de werkelijkheid die de invloedrijken creëren een verloren zaak is.

 

Ik vergeef op basis van het voorgaande mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik een verloren zaak ben

Waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat de werkelijkheid die de invloedrijken creëren een verloren zaak is.

Waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat het onmogelijk is om de structuur van het bestaande maatschappelijke systeem te benutten voor een gelijkheids-systeem

 

Hierop baseer ik de gedachte dat het er niet veel toe doet wat ik doe of niet doe. Dat als ik maar een beetje bijdraag dat dat voor mijn doen al heel veel is. Dat voor een persoon die niets voorstelt in de wereld een klein beetje bijdragen al een hele prestatie is die je nooit van hem verwacht zou hebben.

 

Ik vergeef mezelf op basis van het voorgaande toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat het er niet veel toe doet wat ik doe of niet doe.

Waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat als ik maar een klein beetje doe, dat voor mijn doen al heel veel is. Dat voor een persoon die niets voorstelt in de wereld een klein beetje bijdragen al een hele prestatie is die je nooit van hem verwacht zou hebben.

 

Hierop baseer ik de gedachte dat ik toch een held ben. En ik neem mezelf met een korreltje zout.

Ik vergeef mezelf op basis van het voorgaande, toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik een held ben.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf met een korreltje zout te nemen

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben ‘voor spek en bonen’ deel te nemen

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

