martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven. Perversiteit, oordeel en teleurstelling gecorrigeerd. Dag 390

Een reactie plaatsen

downloadDe vermeende vrijheid die perversiteit in gedachten en daden me bracht blijkt consequenties te hebben. In dat ik mezelf hierom vernietigend veroordeel en dodelijk teleurgesteld ben geraakt in mezelf. Nu ik dit niet langer negeer en ontken kan ik kijken hoe ik het in mezelf in mekaar heb gezet:

 

390

 

M’n oordeel over mezelf is zo zwaar dat ik bang ben dat ik mezelf vernietig.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben angst vast te houden in mezelf dat ik mezelf letterlijk vernietigen zal als de uitvoering van een vernietigend oordeel

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een vernietigend oordeel over mezelf vast te houden

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik gebukt moet blijven gaan onder mijn veroordeling van mezelf om perversiteiten in gedachten en daden

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben vast te houden aan een zware teleurstelling over mezelf, die ik zwaar op me laat drukken

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben koste wat kost vast te houden aan deze teleurstelling, deze definitief gemaakt te hebben

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben medelijden met mezelf te hebben omdat ik gebukt ga onder deze zware teleurstelling

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf gunsten te gunnen om mijn zware toestand te verlichten.

 

ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf te dirigeren naar onbeduidende bezigheden omdat ik mezelf niet toesta iets van waarde te doen omdat ik teleurgesteld in mezelf moet blijven aangezien ik besloten had dat ik definitief teleurgesteld ben in mezelf

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben ervoor te zorgen dat mensen niet teveel in mij zien, door ze altijd min of meer teleur te stellen omdat ik anders naar mijn smaak teveel waarde zou krijgen in mijn ogen

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben zeer beperkt dingen tot stand te brengen omdat ik mijn teleurstelling niet wil ontkrachten

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben op grond hiervan mijzelf te zien als iemand die voor spek en bonen meedoet

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat m’n teleurstelling nu zo groot is geworden door de ontelbaar vele keren dat ik deze bevestigd heb, dat ze onoverkomelijk is geworden

 

Waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat mij niets anders rest dan fatalistisch te zijn over mijn toekomst.

 

Waarin ik mezelf vergeef toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik weinig kan betekenen voor mezelf en voor andere mensen

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te geloven dat ik al lang op een doodlopende weg zit, waarop ik mezelf allang afgeschreven heb

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf deze zelfvergevingen te willen te willen ontzeggen omdat het mijn besluit over de definitieve teleurstelling in mezelf doorkruist

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me de dodelijke, fatalistische, uitzichtloze teleurstelling in mezelf en mijn vernietigende oordeel zie bevestigen, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat het slechts de consequentie is van perversiteit in gedachten en daden die ik mezelf hierboven vergeven heb, waarmee de grond eronder wegvalt. Ik adem. En ik onthou me van deze bevestigingen.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

