martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven. Denkmomentjes, Energietoestanden. Dag 394, 395

Een reactie plaatsen

Toen ik wakker werd, lette ik goed op hoe ik begon te denken. Het ging zo dat ik in een zeer kort moment mijn adem even stop/onderdruk, en daar begint het denken. Ik ga er in mee als ik niet in hetzelfde moment dat stoppen/onderdrukken mezelf vergeef.

En zo denk ik dan ‘normaal gesproken’ de onwillekeurige gedachten die achtereen opkomen.

Zo ga ik in gedachten de dag beginnen. Ik gaap dan een paar keer als reactie op het benauwen van de adem, als om opnieuw ruimte te geven aan de adem, maar zo raak ik alleen maar verder van huis.

Het is dus zaak die zeer korte momentjes op te merken, want hier begint het mee. Het ging vandaag goed tot ik beneden kwam, toen was ik het alweer vergeten.

Ik merk het door de dag heen op die momenten waarop het tot me doordringt dat ik al een tijd niet goed meer geademd heb.

Echter heb ik die opkomende gedachtes althans voor een deel nodig, om te kunnen zien wat zich buiten mijn bewustzijn in mijn innerlijk bevindt, zodat ik dat kan aanpakken met zelfvergeving en zelfcorrectie. Voor een deel is het ook random stuff wat de mind opwerpt.

images 2.01.48 AMEen ander ding is dat ik dagelijks in de verleiding kom om in een staat van vehoogde energie te leven. Door te denken: ik heb veel te doen, of, ik heb weinig tijd, of, ik moet mezelf voortdrijven uit angst dat ik anders nergens toe kom.

Een oplosing zou kunnen zijn, dat ik wat ik van plan ben tegen het doel houdt waar we naar toe werken: leven in eenheid en gelijkheid. Zodat dat me de rust geeft in mijn doen en tegelijk de drive om aan de gang te zijn. Omdat ik zie dat ik met wat ik doe nader tot het doel kom.

Mogelijk geef ik mezelf zo de ademruimte die ik mis in het zijn in en als energie.

Het is nodig dat ik dit test. Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

