martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven. Gelijkheid creëren, zelfvergevingen. Dag 406

Een reactie plaatsen

404

 

Ik merk nu dat ik niet meer sterk ben zoals ik in de twee voorgaande blogs beschreef, dat ik voor allerlei kleine dingen bang ben.

Ik liep b.v. door het hoge gras in de wei bij mijn zus en ik was bang dat ik het niet zou halen er terug uit te lopen.

Ik zag een man lopen in z’n tuin en terwijl ik voorbij liep zag ik uit m’n ooghoek dat hij dichterbij kwam dan ik had verwacht; bang.

Ik zeg nu in het moment steeds de toepasselijke zelfvergevingen.

 

405 witness project

 

download406

poging tot gelijkheid

je kan geen gelijkheid creëren wanneer je het doet om je af te zetten tegen de ongelijkheid die je ervaart want zo creëer je nog ongelijkheid; het is zaak is eerst een met en gelijk aan de ongelijkheid te zijn zodat je precies kunt nagaan hoe dat in elkaar zit en je het in al z’n aspecten jezelf kunt vergeven.

Ik ben hiervan een voorbeeld.

 

Ik groeide op met een besef van sociale klasseverschillen in de samenleving.  Waarbij ik de rijkere klasse ging zien als beter ontwikkelde mensen, intellectueel, moreel, cultureel, en andere -eels. lol.

Mijn indruk van ons gezin was dat wij tot een klasse hoger dan de arbeiders klasse behoorden.

Ik wilde mij niet beter voelen dan mensen uit de lagere klasse dus ik besloot mij op gelijke voet te stellen en praktisch werk te gaan doen. Mijn ervaring van ongelijkheid met de ‘arbeidersklasse’ dacht ik hiermee teniet gedaan te hebben. Dat was niet zo, ik had hem simpelweg uit m’n gedachten gebannen. En zo nu en dan liet hij zich voelen, maar dan negeerde ik dat zoveel mogelijk.

Omdat ik het praktische werk deed op basis van deze innerlijke frictie, putte ik mijn lichaam ermee uit. Wat er in resulteert dat mijn krachten nu vervroegd zijn afgenomen.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben gelijkheid te creëren door ongelijkheid uit mijn gedachten te bannen en te negeren

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me niet te realiseren dat op deze manier nooit gelijkheid gecreëerd kan worden, maar slechts innerlijke frictie

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn lichaam te belasten met de frictie die ik veroorzaak

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben om na te laten een met en gelijk aan de ongelijkheid te gaan staan, en mezelf te vergeven, en te kijken waar ik praktisch gezien het meest effectief zou zijn om te doen wat het beste is voor al het leven.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me niet tot mijn volle capaciteiten te ontwikkelen, omdat ik dat afwijs als zijnde elitair

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn dat ik me vervreemd van de mensen uit de arbeidersklasse als ik me ontwikkel tot mijn volle capaciteiten

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bang te zijn voor mensen uit de arbeidersklasse

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mensen in te delen naar klassen

Ik stel me ten doel mensen te zien in eenheid en gelijkheid met mezelf; als iemand die ergens in zijn/haar proces is.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

