martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven. Desteni en ik. Dag 405, 413

1 reactie

Screen shot 2013-08-03 at 13.16.48Ik ben Martijn de Graaf. Ik woon in Nederland, ben 56 jaar. Sinds 2008 participeer ik in de groep genaamd Desteni. Desteni is een groep mensen die onderzoekt wat het betekent om te leven als een verantwoordelijk mens en dit ook daadwerkelijk in praktijk brengt en daarbij al het leven in overweging neemt.

Hoe ben ik hiertoe gekomen?

Vanaf een jaar of 18 wilde ik uitzoeken hoe de realiteit in elkaar zat. Hoe komt het dat alles is zoals het is. Ik vermoedde dat er geheime wijsheid en wetmatigheden aan ten grondslag lagen en ik wilde dat leren. Zo nam ik deel aan verscheidene spirituele stromingen die beweerden informatie te hebben.

Een ander ding was dat ik mezelf als gebrekkig en beperkt ervoer. Ik wilde mezelf helen en ontwikkelen. Daarvoor ging ik oefeningen doen uit diverse stromingen. O.a. werken met visualisatie, tarotkaarten, rituelen, meditatie, bewustzijnsverruimende middelen.

Ik las boeken waarin een andere geschiedenis werd gebracht dan we op school haden geleerd. Waren de Goden kosmonauten? Boeken over Atlantis en Lemurië, en dergelijke.

Ik ging een tijd religie beoefenen, 7 jaar. Christelijke religie – ik had ook Christelijke visioenen waar ik waarde aan hechtte – in een poging om goed te worden, een heilige lol, in de zin van geheeld, want ik merkte dat er veel in mezelf niet goed functioneerde, waardoor ik een krakkemikkig leven leidde dat schadelijk was voor anderen en mezelf.

Een tijd probeerde ik juist het tegenovergestelde, ook 7 jaar. Al wat niet goed was in mezelf ging ik versterken, mijn irritaties, mijn agressiviteit, mijn doortraptheid, mijn manipulaties e.d. om te zien of dat een manier van leven boodt die op de een of andere manier klopte.

Met dit alles ben ik ruim 30 jaar bezig geweest. Niets ervan leidde tot bevredigende uitkomsten.

Uiteindelijk zat ik achter de computer te kijken naar afbeeldingen van ‘aartsengelen’ en ‘ascended masters’ – ik was toen net aan het computeren begonnen – toen ik op een video stuitte van Sunette. Niet erg aantrekkelijk, alleen maar een gezicht, temidden van al die mooie ascensie-kleuren, maar ik besloot toch eens te luisteren. En wat gebracht werd was verhelderend en ik zag dat we de werkelijkheid achter de tot dan toe aan de mensheid gepresenteerde mysteries te horen kregen. Eindelijk!, was mijn reactie.

Door de video’s werd me duidelijk dat alles waarvan ik gedacht had dat het een uitweg uit de warboel op aarde was, onderdeel van de warboel was! Dat het allemaal zorgvuldig gepland was om de mensheid geboeid te houden.

En met name dat de mensheid bestond om de energie te leveren voor de hemel om te kunnen bestaan, en dat voor dit doel talloze bronnen van frictie en conflict in de samenleving ingebouwd waren. Dat we niet hier waren om een ‘puzzle’ op te lossen maar dat de puzzel zo ontworpen was dat we er met geen mogelijkheid uit zouden kunnen komen, maar eindeloos problemen zouden hebben en energie zouden steken in ontelbare activiteiten om aan het lijden hier te ontkomen.

Wat heeft Desteni mij gebracht?

– Ik ben een stuk wijzer geworden over wat er aan de hand is in de wereld, hoe het in mekaar zit.

Ik hou me op de hoogte van veel ontwikkelingen op Aarde.

De toestand in de wereld is zeer zorgelijk, de vooruitzichten zijn ronduit slecht. Ik raad iedereen af om nu een kind op de wereld te zetten. De economie loopt in het honderd langzaam maar zeker. En er is nog geen uitzicht op concrete oplossingen. Dus voordat we verantwoordelijkheid nemen om een kind groot te brengen, raad ik aan om eerst verantwoordelijkheid te nemen voor de wanorde die we op aarde hebben toegestaan en gecreeerd hebben en hierin oplossingen te brengen, zodat we eventueel toekomstige kinderen een leefbare aarde kunnen bieden.

– Ik ontdekte op een gegeven moment in mijn leven dat de economie een ontwerp was, niet iets dat een natuurlijk gegeven was, maar een doelbewust ontwerp wat ook nog zo ontworpen was dat het sommigen bevoordeelt en vele anderen benadeelt. Ik verdiepte me in alternatieven en deed mee aan verschillende o.a. LETS, een plaatselijke ruilgroep. Desteni heeft gewerkt aan het economische probleem wat we hebben in de wereld, wat maakt dat het geld niet eerlijk verdeeld wordt over alle mensen zodat iedereen een leven zou kunnen leiden wat het waard is om te leven en is met voorstellen gekomen die nu geresulteerd hebben in het BIG, Basic Income Guaranteed. Informatie hier en hier.

– Een belangrijk ding is het dagelijks schrijven, niet over ditjes en datjes, echt over mezelf. Want elke dag komt er wel weer iets aan het licht van wat er allemaal in mijn innerlijk aanwezig is. En ik benut schrijven om dat helder te krijgen: hoe zit ik in mekaar? Hierna volgt het zelfvergeven van zich altijd maar herhalende reactie- en denkpatronen die alleen het in stand houden van mijn eigenbelang dienen; reactie- en denkpatronen die nooit in overweging nemen wat het belang is voor/van iedereen gelijk. Ten slotte het schrijven van de zelfcorrecties die ik me ten doel stel ter verandering van mezelf, die ik dan ook in de praktijk breng.

Het resultaat is dat ik niet meer zo heen en weer geslingerd word door gevoelens en emoties. Ook dat ik niet meer geplaagd word door gedachten die ik niet los kan laten. En dat ik een bijdrage lever aan de verdere verspreiding van het Desteni-materiaal en actief diegenen ondersteun die ook dit proces willen volbrengen.

– Wat me bijzonder aanspreekt is de geavanceerde kennis die Desteni brengt. Uitleg over psychische processen, hoe we als mensheid functioneren, of niet functioneren, veranderingsprocessen hoe van een lastige manier van doen te komen tot een een nuttige, effectieve werkwijze. Gedetailleerde geschiedenis van zelfs de tijd van voor het bestaan van de mensheid, ja helemaal vanaf het begin van het ontstaan van überhaupt ‘wezens’. En dan gedetailleerde kennis van hoe de menselijke geest is geïntegreerd in het fysieke lichaam, en zo op veler terreinen van het bestaan geeft Desteni kennis en informatie zoals we nog nooit eerder hadden gezien.

Mijn kijk op Desteni

Desteni heeft zich enorm ontwikkeld in de jaren. Vele nieuwe projecten zijn opgestart. Zowel in practische zin op de boerderij in Zuid-Afrika, als in de virtuele wereld. Er is een niet aflatende inzet van vele getrouwen, een groep die gestaag groeit. Er is inventiviteit om met beperkte middelen toch veel voor mekaar te krijgen. We willen zo veel mogelijk mensen op de hoogte brengen van de mogelijkheden om het proces van zelfverandering te doorlopen, waarvoor Desteni cursussen heeft ontwikkeld.

Het unieke van Desteni is het interdimensionale portal wat ons als mensheid de gelegenheid geeft om van alles wat bestaat kennis te nemen doordat het direct over en als zichzelf komt praten in het lichaam van Sunette. Terwijl Sunette in staat is om waar dan ook in het bestaan te gaan kijken en te communiceren. Desteni is in feite de naam van het hele bestaan, de hele existentie die door een proces van vernieuwing gaat. Waarbij de oude structuur van een hemel, een demonendimensie en de mensheid en het leven op Aarde verleden tijd is. En we nu toe werken naar een nieuwe structuur op basis van de eenheid en gelijkheid van leven.

Desteni maakt pijnlijk duidelijk hoe we als mensheid gefaald hebben tot nu toe om in overeenstemming te leven met de Aarde waarop we ons bevinden, omdat we meer geïdentificeerd zijn met gedachtenleven en gevoelsleven dan met het leven van ons Aardse lichaam. Daarom krijgt Desteni met veel weerstand te maken want we weten allemaal hoe een hekel ego heeft aan zelfreflectie en toegeven van eigen falen. Toch is dit wat ons te doen staat – de consequenties van onze ‘buitenaardse’ geaardheid komen als een muur op ons af – om ons niet dood te lopen in vernietiging.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

One thought on “Martijn’s Reis naar Leven. Desteni en ik. Dag 405, 413

  1. Cool Martijn bedankt voor het delen en het staan als getuige.

    Like

Geef een reactie

