martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven. ‘Bernard’. Dag 421

Een reactie plaatsen

Vandaag bericht gekregen dat Bernard z’n hart ermee stopte. Nooit gedacht dat hij zou sterven, wel eens afgevraagd. De Desteni-groep gaat door met de principes ‘doe voor een ander wat jezelf zou willen als je degene was’, ‘onderzoek alles, behoudt het goede’, en vraag je steeds af: wat is in alle opzichten het beste voor al het leven. En met praktische oplossingen te vinden en te implementeren voor het leven op/met de Aarde.

Bernard’s woorden zijn de woorden van het leven wat in alles in de kern aanwezig is en alles bestaan geeft. In die zin blijven zijn woorden levend nadat zijn lichaam er niet meer is om ze uit te spreken. En kan iedereen ze uitspreken die zichzelf als leven realiseert.

Als we eenmaal zien dat leven de basis van het bestaan is en niet ons bewustzijn, of onze gedachten of wat we ons voorstellen, dan worden we ook de stem van het leven.

Bernard was in die zin geen persoon zoals jij en ik. Een persoon heeft altijd een eigenbelang namelijk om zijn bestaan als persoon veilig te stellen. Er bestond eigenlijk helemaal geen Bernard meer. Het leven zelf sprak zich uit.

Een persoon gebruikt zijn denkvermogen om redenaties te verzinnen waarmee hij/zij zichzelf bevoordelen kan. Bernard gebruikte het denkvermogen puur om verstandige redenaties te maken. Common sense, zoals hij dat noemde. Als we dat als mensheid zouden doen, dan gingen we heel anders met de Aarde en de natuur om b.v., verstandig dus. En ook met alle andere aspecten van ons leven op Aarde waar we ons nu laten misleiden door persoonlijke belangen/opvattingen/geloven.

Ik ben dan ook geneigd om altijd ‘Bernard’ te typen, tussen aanhalingstekens, om aan te geven dat we in weerwil van iets beters de naam maar gebruiken die de persoon aanduidde die hij eens was.

Ik heb hem ontmoet toen ik een maand op de farm was. Voor mij is hij sindsdien blijven leven ook al zag ik hem niet meer. Daardoor verandert het bericht dat zijn lichaam het heeft begeven niet veel, ik zag zijn lichaam toch al niet meer. Alleen het herinneringsbeeld. Het leek me dat ik zijn grollen*) in de chats zou missen, en zijn scherpe blik waarmee hij voor ons mensen normale dingen in de samenleving haarfijn uiteenlegde om bedrog en illusie bloot te leggen. Ik dacht aan de honden die graag rond z’n voeten lagen.

Ik had enkele korte momenten van licht verdriet. Maar ik moest ook weer lachen. De dag erna  kwam er een jonge specht op m’n hekwerkje voor de openslaande deur. Hij tikte op de deur en op het metalen plaatje van het handvat. En hij wiegde komisch heen en weer om te proberen door het spiegelende glas naar binnen te kijken. Leven tikt aan m’n deur.

Ik vind het zonde dat hij hier niet meer als mens is, want ik zou willen dat we allemaal zulke mensen waren en er was er een en die is nu weg. We zijn op weg ernaar toe. Met de middelen die Desteni beschikbaar heeft en onze eigen toepassing ervan.

*) met ‘grollen’ bedoel ik dit. Bernard’s uitspraken haalden de manieren van de gevestigde orde onderuit. Omdat die niet gevestigd is op het principe van eenheid en gelijkheid van Leven. Hij kon dat ook d.m.v. een grap die perfect de ‘zeepbel’ doorprikte van het een of ander waar we als mensheid in plegen te geloven en ons door laten leiden.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

