martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven. De Aarde als verraderlijk, zelfvergevingen. Dag 433

Een reactie plaatsen

downloadVerraderlijk

 

Dit woord speelt mij parten in relatie tot de Aarde. Als kind hoorde ik : “kijk uit dit is heel verraderlijk” waarbij naar de Aarde werd gewezen. Het ging dan om een plek in een bospad die glad was door algengroei, of een plek op een stoep die glad was in de winter.

Ik merk op momenten dat iets niet gaat zoals ik het in gedachten had in mijn omgang met de matiere, dat dit in mij opkomt: ‘zie je wel, de Aarde, de fysieke realiteit is verraderlijk’.

 

Dit is projectie. Als iets niet gaat zoals ik in gedachten had, b.v. dat ik denk gewoon te kunnen lopen waardoor ik niet in de gaten heb dat het glad is, en dan ook uitglij, dat ligt niet aan de Aarde, maar aan dat ik in mijn gedachte over de Aarde niet alle factoren heb betrokken bij het vormen van mijn denkbeeld van de toestand van de plek waar ik ben.

Dus het verraderlijke zit in mijn denken, niet in de Aarde/fysieke werkelijkheid. Ik projecteer het alleen maar op de Aarde.

Zo ook dus wanneer iets onverhoopt valt, of stuk gaat. Dit wil ik corrigeren want het is niet eerlijk tegenover de Aarde en het is gewoon een vergissing.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de Aarde een verraderlijke werkelijkheid te vinden.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik een projectie maak

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat het verraderlijke er in zit dat ik een beeld in mijn hoofd heb over de werkelijkheid wat niet in overeenstemming is met die werkelijkheid

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me de Aardse werkelijkheid als ‘verraderlijk’ zie benoemen, te stoppen. Ik adem en ik gebruik mijn zintuigen om de gebrekkige informatie in mijn hoofd aan te vullen zodat het in overeenstemming is met de werkelijkheid en mijn handelen dienovereenkomstig is en doeltreffend.

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

