martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven. Drie denkgewoontes. Dag 436

Een reactie plaatsen

imagesEen aantal denk gewoontes heb ik ontwikkeld in reactie op mijn moeder’s optreden vroeger.

Ik ontdekte deze drie vandaag, ze bestaan uit tegenstellingen:

 

ik kijk koortsachtig naar mijn gedachtes om te proberen te begrijpen wat er van me gevraagd wordt, hierbij leg ik een enorme spanning op mijn voorhoofd. Het tegengestelde hiervan is de reactie: ‘val dood’. Ik kan me niet herinneren dat ik dat letterlijk dacht als kind maar meer om de houding te beschrijven.

 

De volgende is een paniekerige verontrusting in mezelf die maakt dat ik rondspring door de verschillende afdelingen van mijn gedachten/mind om de clue te vinden voor de situatie waarin ik ben met m’n moeder, waarbij ik een overeenkomstig begrip probeer te vinden in mezelf zodat ik haar kan volgen in wat ze bedoelt. Het tegenovergestelde is een volstrekte ongeïnteresseerdheid; ‘ken ik jou?’”-type reactie. Die voelde heel gevaarlijk.

 

Tenslotte deze reactie waarin ik verlamd ben innerlijk, van angst voor haar optreden, ik kan niet meer denken. Om deze toestand te voorkomen leer ik mezelf aan conversatie-gedachtes te produceren in mezelf die ik dan uitsprak om controle uit te oefenen, om maar niet op die verlammende angst uit te hoeven komen.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te bestaan in en als de gedachte-reactie-polariteit: ‘koortsachtig naar mijn gedachtes kijken om te proberen te begrijpen wat er van me gevraagd wordt, hierbij een enorme spanning op mijn voorhoofd uitoefenend’, tegenover ‘het ‘val dood’-type reactie.

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me in een van deze polen van de polariteit zie verwijlen, te stoppen. Ik ‘stap terug’ uit deze mind-creatie om mezelf hier te brengen in de fysieke realiteit waar ik adem. Ik vraag aanvullende informatie om de persoon te kunnen volgen.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben  te bestaan in en als de polariteit ‘een paniekerige verontrusting in mezelf die maakt dat ik rondspring door de verschillende afdelingen van mijn gedachten/mind om de clue te vinden voor de situatie waarin ik ben met de persoon, waarbij ik een overeenkomstig begrip probeer te vinden in mezelf zodat ik degene kan volgen in wat die bedoelt’, tegenover een volstrekte ongeïnteresseerdheid; ‘ken ik jou?’”-type reactie.

 

Ik stel me ten doel wanneer en als ik me in een van de polen hiervan zie bevinden, te stoppen. Ik doe een stap terug uit de mind terug in mijn lichaam hier en ik adem weer. ik laat de bedoelingen van de persoon bij degene en ik kijk wat mijn eigen bedoelingen zijn in de situatie.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben verlamd te raken van angst zodat dat ik niet meer kan denken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben conversationele gedachtes te produceren die ik uitspreek om te trachten de persoon onder controle te houden, uit angst dat ik verlamd zal raken van angst

 

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me zie verlammen van angst zodat ik niet meer kan denken, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik niet in de angst hoef te blijven maar er uit kan stappen en mezelf terug hier kan brengen ademend om me te stabiliseren, waarna ik helder kan kijken wat de situatie vraagt om die op te lossen op een manier die het beste is voor het leven van iedereen

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me conversationel gedachtes zie produceren en daaruit zie putten om de persoon onder controle te houden uit angst voor verlamming in mijn denken door angst, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mezelf altijd uit angst terug kan halen en hier brengen in de realiteit, dus ik hoef ook niks onder controle te houden.  Ik adem in en ik kijk wat ik kan zeggen/of ik iets kan zeggen wat het beste is voor het leven van iedereen

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

