martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven. Meelijwekkend persoon, zelfvergevingen. Blog 449, 450

Een reactie plaatsen

imagesEen polariteit waarin ik ging bestaan was dat ik mezelf als meelijwekkend zag/ervoer tegenover een boosheid, die ik meest onderdrukt hield. De meelijwekkende droeg ik rond in de wereld om me een bestaan mee te verzekeren: ik heb ondersteuning nodig in mijn leven want ik ben niet toegerust om mezelf van een bestaan te verzekeren. En het was ook zo, omdat ik me in mijn kindertijd al had teruggetrokken van de Aarde, zoals ik in de voorgaande serie blogs beschreef.

De boosheid was bij tijden zo groot dat ie niet meer te onderdrukken was en in woede-uitbarstingen tevoorschijn kwam.

In mijn boosheid zou ik alles willen veranderen, het bestaande ondersteboven gooien, verstoren, tot stoppen brengen. Het is een boosheid als een orkaan of een aardbeving. Niet te hanteren om zinnige verandering te bewerkstelligen.

Dus, corrigeren maar:

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te bestaan in en als het spanningsveld van de polariteit ‘meelijwekkend tegenover BOOS’

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben meelijwekkendheid uit te gedragen in de wereld als mezelf ten einde in anderen de reactie op te wekken om mij in mijn bestaan te dragen

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben boosheid in mezelf onderdrukt te houden dat ik eigenlijk wil dat alles anders gaat in de mensenwereld

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik een belasting vorm voor mijn lichaam door constant dit spanningsveld in stand te houden, een belasting die zich o.a. uit in chronische sinusitis

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik het mezelf vrijwel onmogelijk maak iets van betekenis te veranderen in de wereld omdat ik mezelf gevangen houd in het spanningsveld

 

Nou in reactie op mijn uitgedragen meelijwekkendheid ging ik mezelf verafschuwen en verachten. En ook keurde ik mezelf hierom af. Deze afkeuring kon zulke grote vormen aannemen dat ik mezelf wilde vernietigen. Deze vernietiging uitte zich o.a. in zelfverwaarlozing op verschillende vlakken en automutilatie waarbij ik mezelf op m’n gezicht timmerde, of mijn hoofd tegen muren en deurposten sloeg. Dus: gericht tegen het hoofd.

 

Zo zijn er twee boosheden: de onderdrukte die van binnenuit zich opbouwt en tot uitbarsting dreigt te komen en de boosheid als uitdrukking van afkeuring en verachting, die a.h.w. van buiten op me af komt.

 

Ik ga me daar naar gedragen op een manier dat mensen me af zouden keuren en verafschuwen, dan ben ik waar ik wezen wil. Ik liet ook expres verantwoordelijkheden liggen zodat mensen zouden concluderen: ja deze persoon is totaal ongeschikt.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf te verafschuwen en te verachten en af te keuren tot aan zelfvernietiging aan toe wegens mijn uitgedragen meelijwekkendheid

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben hiermee mijn lichaam te schaden

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijn lichaam ‘onder vuur te nemen’ van binnen uit en van buiten af met boosheid.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben verantwoordelijkheden te laten liggen teneinde ongeschikt te worden bevonden, zodat er niets van me verwacht zou worden en ik uit medelijden onderhouden zou worden

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me zo te gedragen dat mensen me verafschuwen, zodat ze mij als een ongeschikt mens zien en niets van me verwachten

 

Op dit punt wijst Sylvie me er op dat het in wezen afschuw voor zelf is

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat ik afschuw heb van mezelf

omdat ik wel volstrekt ongeschikt moet zijn gezien de scherpe en pijnlijke correcties die ik te verwerken krijg;

omdat ik blijkbaar de vrede en gezelligheid ernstig bedreig en verstoor moet ik wel een afschuwelijk wezen zijn

gezien de ontstemdheid van m.n. mijn moeder op mijn gedragingen

en dien ik mijn eigen gedrag te vergeten en te memoriseren hoe ik me hoor te gedragen naar m.n. haar normen en waarden en dit te worden als mezelf

tot ik het volledig geautomatiseerd ben en doe en in plaats van mijn blijkbaar onmogelijke en onbestaanbare zelf.

 

Uit wraak nam ik de houding aan: dan moeten jullie mijn leven, mijn bestaan ook maar dragen. Zo maakte ik me afhankelijk van hun en later van de maatschappij als de ‘grote moeder en vader’ door een uitkering.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben wraakzucht in mezelf op te wekken die maakt dat ik anderen mijn leven/bestaan laat dragen

——————————

Zelfcorrigerende doelstellingen

 

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me wraak zie hanteren om mij in mijn leven/bestaan gedragen te zien te krijgen te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik mijn leven hier laat bepalen door een emotionele reactie, niet door een zelf-beslissing. Ik adem diep in en op de uitademing kijk ik wat de meest praktische en betrouwbare vorm is om in te bestaan om me in te zetten voor leven in eenheid en gelijkheid.

 

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me meelijwekkendheid zie uitdragen, te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat het voortkomt uit een gedachtenconstructie die ik in mijn jeugd aangenomen heb als mezelf. Ik adem diep in en op de uitademing sta ik stabiel hier waar ik ben in de fysieke realiteit

 

Ik ontdek dat de boosheid die ik in mezelf oppot over hoe niets gaat zoals het zou moeten in de mensenwereld, die mij het gevoel geeft dat ik tot heel wat in staat zou zijn, me er in feite van weerhoud om me voluit in te zetten. Het begint me op te vallen dat ik deze boosheid koester, niet los wil laten. Ik vraag me af waarom en het antwoord word duidelijk: ik ben bang voor de veranderingen die ik in gang zou kunnen zetten!

 

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me boosheid in mezelf zie opbouwen en koesteren te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik niet wil veranderen maar vasthouden aan het gevoel en de idee dat ik tot heel wat in staat zou zijn. Ik adem diep in en op de uitademing laat ik los en ik doe het eerstvolgende wat ik het beste kan doen voor een leven in eenheid en gelijkheid.

—————————-

 

Aanvulling

 

Voor de zelfvernietigende neigingen in me ontwikkel ik een angst. Deze angst projecteer ik op de wereld. De nu angstwekkende wereld is de rechtvaardiging om meelijwekkend te zijn, het Calimero-effect zeg maar.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben angst op te wekken n.a.v. mijn zelfvernietigende neigingen en gedrag

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deze angst te projecteren op de wereld om mijn meelijwekkendheid te rechtvaardigen

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me angst zie opwekken n.a.v. mijn zelfvernietigende neigingen en gedrag en deze zie projecteren op de wereld om mijn meelijwekkendheid te rechtvaardigen te stoppen. Want ik zie en begrijp en realiseer me dat ik zo met geen mogelijkheid in de wereld als mezelf een en gelijk kan staan maar gedoemd ben tot afgescheidenheid waardoor ik niet effectief kan bestaan/leven

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

Geef een reactie

