martijndegraaf1001

Reis naar Leven

Martijn’s Reis naar Leven. Mezelf laten schieten. Blog 257

1 reactie

images (1)Verder over ‘verantwoordelijkheid laten schieten’. De vraag wat verantwoordelijkheid is leeft al in me sinds ik 15 was, kan ik me herinneren. Niemand heeft het me ooit kunnen verklaren. Toen hield het in dat ik moest doen wat mijn moeder mij opdroeg, maar in plaats van dat zij het steeds zei, moest ik het uit mezelf doen. Dat was een tegenstrijdigheid, iets uit jezelf doen wat je opgedragen krijgt. Zodoende begreep ik het begrip ‘verantwoordelijkheid’ niet en had ik er ronduit een hekel aan want ik voelde me genaaid.

Ik zag toen niet dat er gewoon dingen samen gedaan kunnen worden om de boel draaiend te houden.

 

Vandaag merkte ik een lichte bijna onmerkbare verschuiving die ik toeliet in mezelf: het moment waarop ik mijn verantwoordelijkheid laat schieten Ik ken dit al heel lang van mezelf. Ik had het gedefinieerd als een vorm van ‘mezelf de vrijheid geven om te doen wat mij ook maar pleziert’.

Later ervoer ik, toen ik mij m’n verantwoordelijkheden weer te binnen bracht, een onrust, een onrustige druk die ik mezelf oplegde om op basis daarvan toch mijn dingen voor mekaar te krijgen.

Zo laat ik energie voor mij werken in plaats van mezelf, dat ik zelf doe wat ik voor mekaar wil krijgen.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een verschuiving in me te laten plaatsvinden in een moment waarin ik mijn verantwoordelijkheden laat schieten.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mezelf niet tegen te houden in dit moment

 

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me in het moment zie bevinden van de verschuiving waarin ik mezelf toesta mijn verantwoordelijkheid te laten schieten, te stoppen. Want ik zie/begrijp/realiseer me dat dat ik daarmee mezelf opgeef om onrust-energie voor mij te laten leven als mezelf. Ik adem diep in en op de uitademing ‘zet ik me terug in mezelf’ dan wel blijf ik staan op mijn twee voeten in plaats van me te laten wegdrijven op de comfort-reactie en ik adem tot alles stabiel is en ik doe wat ik me voorgenomen had zodat ik zelf hier blijf.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een gevoel van comfort/vrijheid te ontlenen aan het laten schieten van verantwoordelijkheid

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me een gevoel van comfort/vrijheid zie ontlenen aan het laten schieten van verantwoordelijkheid, te stoppen. Want ik zie/begrijp/realiseer me dat dit geen zelf-comfort/zelf-vrijheid is zoals ik dat ben wanneer ik mijn verantwoordelijkheden voor elkaar krijg, maar energie-comfort/energie-vrijheid, een gevoelsreactie ten gevolge van de verschuiving die ik laat plaatsvinden in mezelf; het daadwerkelijke laten schieten van verantwoordelijkheid in een moment, wat gelijk staat aan het opgeven van mezelf.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben niet te zien/te begrijpen/me te realiseren dat het opgeven van verantwoordelijkheid gelijk staat aan het opgeven van mezelf.

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben het gevoel te hebben dat ik mezelf de vrijheid geef wanneer ik mijn verantwoordelijkheden laat schieten

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben nadien een gevoel van onrust in me op te wekken als ik denk aan wat ik nog te doen heb

 

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben op basis hiervan alles alsnog snel voor elkaar te willen krijgen waarbij ik me door de onrust-energie wil laten voortdrijven

Ik stel me ten doel, wanneer en als ik me mezelf zie voort laten drijven door onrust-energie, te stoppen. Want ik zie/begrijp/realiseer me dat ik niet mezelf uit kan drukken als ik verdwaasd ben door onrust-energie. Ik adem diep in en op de uitademing stabiliseer ik mezelf en ik blijf ademen tot ik stabiel hier ben.

 

Share

Auteur: martijndegraaf1001

I am currently in the process of re-creating myself from a selfish being into a participant of a group of individuals that works for what's best for life on Earth, which is what's best for all of us, because without life we have no existence. Desteni is the name of the expanding group. I am writing my Journey to Life blogs to deconstruct the patterns based on fear that I exist as and to share this, so anyone can see the process I am walking.

One thought on “Martijn’s Reis naar Leven. Mezelf laten schieten. Blog 257

  1. Pingback: Martijn’s Reis naar Leven. Mezelf laten schieten. Blog 257 | Blogs @ Unsharedstories.com

Geef een reactie

